Citesc literatură română

De câteva zile, tot circulă pe facebook un fel de leapșa:

Enumerați 5 titluri de cărți românești pe care le-ați citit sau recitit de curând și v-au plăcut foarte tare. Păstrați postările publice, cu hashtag-ul ‪#‎citescliteraturaromana‬ și noi vă publicăm preferințele într-un material pe site. Postați la voi pe wall lista de cărți și dați leapșa mai departe la 5 persoane.

large (24)

Prin această leapșa, se propune promovarea autorilor români, atât cei contemporani, cât și cei clasici. Am hotărât să scriu un articol, deoarece nu mă prea împac cu postările pe facebook și prefer să scriu aici. Plus că aveam o idee asemănătoare în minte, pentru 1 Decembrie, dar mă gândeam la un top 5 cei mai citiți autori sau cei care mi-au plăcut cel mai mult. Eh… mai vedem până atunci. Topul e în ordinea în care am citit cărțile, începând cu cea mai recentă.

  1. Instinct de Ioana Duda – Nu știam la ce să mă aștept de la acestă carte. Abia o începuse și am ajuns la un pasaj care m-a făcut să lăcrimez. Nu la genul să plâng în hohote, niciodată n-am fost genul de fată care plânge la filme sau cărți. Însă în acestă carte sunt unele secvențe care prezintă o realitate dură. De aceea, cred că au fost mai mult lacrimi de nervi… Când voi scrie recenzia, probabil veți afla mai multe detalii despre ea.
  2. Quasar de Ana Mănescu – Mi-a plăcut felul în care scrie Ana, dar din păcate uneori n-am prea rezonat cu ceea ce citeam. Vina mea, în niciun caz a cărții. Mi se pare o carte pentru visători și trebuie să ai o anumită stare pentru a o citi. Recenzia aici.
  3. Cum să uiți o femeie de Dan Lungu – Dan Lungu presimt că va intra foarte ușor în lista mea de autori preferați. Cartea a fost destul de relaxantă, dar nu într-atât încât să plictisească. Chiar îmi doresc să pun mâna și pe alte cărți scrise de el. Recenzia aici.
  4. Scârba sfântului cu sfoară roșie de Flavius Ardelean – O carte diferită față de orice am citit eu până acum. Deși mulți probabil nu vor rezona cu stilul autorului, mie mi-a plăcut ce am găsit între paginile acestei cărți. Este clar ceva diferit. Recenzia aici.
  5. Ultimul avanpost de Lavinia Călina – Acesta cred că a fost cea mai mare ispită pentru mine. Am vrut să citesc această carte de un car de ani, dar cum făcea parte dintr-o serie, care nu era publicată în totalitate, am vrut să mă abțin. Dar nu s-a mai putut, prea vorbea toată lumea despre ea. Mi-a plăcut și abia aștept să citesc și alte cărți ale Laviniei. Recenzia aici.

Acestea sunt cele mai recente cărți citite de mine. Desigur că literatura nostră are mulți alți autori foarte buni, câțiva pe care i-am citit, mult mai mulți pe care n-am apucat încă să-i răsfoiesc …

Mulțumesc Dumitrita pentru tag! Eu vă provoc pe toți să-l faceți fie aici, fie pe facebook, fie pe blog. O zi bună!

5 gânduri despre &8222;Citesc literatură română&8221;

    1. Mulțumesc! Și mie-mi place blogul tău, faci niște recenzii foarte „stufoase”. :)) Succes cu tag-ul, dacă îl vei face, sunt curioasă să văd și alte recomandări de cărți. 😀

Lasă un răspuns

