Recenzie – Ultimul avanpost de Lavina Călina

20877804Descriere: Al treilea Război Mondial a luat sfârşit, iar România anului 2046 este Regat. Logodită cu prinţul Alex şi fiică a Ministrului de Interne, tânăra Diane trăieşte o viaţă luxoasă şi lipsită de griji, ocupată cu discursuri, dileme cu cea mai potrivită garderobă a zilei şi păstrarea aparenţelor cuplului regal. Printre petreceri, călătorii obositoare, speech-uri învățate pe de rost și accesele de furie ale prinţului, Diane contemplă fără prea mult entuziasm un viitor previzibil. Însă viața i se schimbă complet într-o singură noapte, atunci când este răpită de către un grup de rebeli, pentru care guvernarea autoritară a regatului întruchipează răul absolut.

Acţiune, răsturnări neaşteptate de situaţie, intrigi, romance – iţele unei poveşti în care eroina învaţă două adevăruri cruciale: nimeni nu este cine pare la prima vedere, iar alegerile luate au întotdeauna consecințe.

Va reuși Diane să risipească misterul și, mai ales, va reuși să descopere în final care este adevărata ei identitate?

Recenzie: Am așteptat eu ce-am așteptat, dar până la urmă nu m-am mai putut abține și mi-am cumpărat Ultimul avanpost. Nu aveam nici cel mai mic dubiu în privința acestei cărți, știam că-mi va plăcea, însă, problema era în altă parte. Prima dată când mi-a atras atenția era singurul volum apărut și mi-am zis că mai bine aștept să apară toată seria și după mă apuc de ea. De ce să stau eu mereu cu sufletul la gură până aflu continuarea? Ideea era destul de bună, dar cartea a devenit din ce în ce mai populară, a apărut și volumul 2, iar curiozitatea a învins rațiunea, iar eu m-am trezit cumpărând-o. Normal că nu mi-a luat mult să mă apuc de ea și nici să o termin.

Ideea de Românie distopică m-a încântat cel mai mult. Mi-au plăcut seriile Divergent și Jocurile Foamei, iar Ultimul avanpost nu mi se părea departe de ele. Acțiunea este alertă, nici nu realizezi când zboară pagină după pagină, iar singura parte proastă e atunci când ajungi la sfârșit, dar tu vrei mai mult. În această privință, curiozitatea mea ar fi trebuit să stea potolită. Este genul acela de carte care nu vrei să se termine, mai ales că, de cele mai multe ori, sfârșiturile cărților dintr-o serie sunt făcute în așa fel încât să te intrige, pentru a te face să vrei să citești și următoarele volume.

Lumea creată de Lavinia pare atât de reală, personajele fiind bine conturate, iar acțiunea formată din cadre bine descrise, chiar te face să te simți de parcă ai alerga și tu pe lângă Diane. Că tot veni vorba de personajul nostru principal, la început mi-a fost oarecum antipatică. Nu la modul că o uram, doar că mi se părea imatură și nu era chiar ceea ce așteptam de la eroina unei distopii. Însă, pe parcurs, lucrurile s-au schimbat. Sau, mai bine zis, Diane s-a schimbat. Nu dau spoilere, vreau să vă las să vă bucurați de lectură. Cu Alex, prințul care n-are chiar comportament de prinț, lucrurile s-au întâmplat fix invers. La început eram îngăduitoare, mi se părea doar prostuț, dar cu cât înaintam în  lectură, cu atât mai aflat câte ceva care să mă facă să-l urăsc mai mult. Nu știu de ce, dar îmi dă impresia de personaj masculin rău și insensibil, care ascunde o urmă de bunătate în el. O fi greșit să cred că până la sfârșit se îndreaptă? Dan este singurul care nu mi-a schimbat părerea, adică mereu mi s-a părut băiatul bun din toată această poveste.

Sunt curioasă de felul în care vor evolua lucrurile și ce se va întâmpla cu personajele. Închei prin a vă recomanda cartea. Adunând idei de peste tot și îmbinându-le în felul ei, Lavinia reușește să te țină în suspans și să te facă să-ți pui întrebări. Cât de departe vor merge lucrurile? Sau cu ce te mai pot surprinde cărțile ei pe viitor?

„Dacă te-a atras trilogia Jocurile foamei, trebuie să citeşti Ultimul avanpost. Vei fi fascinat!” (Radical Art)
.
„O distopie în context autohton care, culmea!, îţi este în acelaşi timp foarte familară, dar şi exotică. O alegere perfectă pentru serile târzii.” (Anna Vary)