Recenzie ~ Crima din Orient Express de Agatha Christie

ImagineDescriere: Imediat dupa miezul noptii, o puternica furtuna de zapada opreste brusc faimosul Orient Express. Luxosul tren are surprinzator de multi pasageri pentru aceasta perioada a anului. Insa dimineata, unul dintre calatori nu-si mai face aparitia si un american este gasit mort in compartiment, injunghiat de douasprezece ori, cu usa compartimentului incuiata pe dinauntru… In incercarea de a dezlega misterul, Hercule Poirot gaseste tot felul de indicii false, menite sa-l abata de la descoperirea criminalului. Deznodamantul dramatic va aduce insa nu una, ci doua solutii ale crimei, ambele la fel de acceptabile.

Recenzie : La începutul anului , defapt la sfârșitul anului 2013 , mi-am făcut o listă cu anumite cărți pe care vreau să le citesc în 2014 , și acolo la o liniuță sau bulină , mă rog  am  scris 3 cărți ale Agathei Christie și uite că deja m-am pus pe treabă și am citit o carte. Citit este puțin spus , pur și simplu am devorat-o în câteva ore , după ce am ajuns la ultimul cuvânt m-am simțit de parcă trecuseră doar câteva secunde.

Wow…am auzit de la alți blogeri că Agatha Christie e un geniu și chiar eu mă așteptam să dau peste o carte spectaculoasă, dar această carte este genială , autoarea se joacă cu mintea ta, te face să-ți creezi propriile presupuneri despre cine e criminalul și apoi îți demonstrează prin intermediul lui Hercule Poirot ce înseamnă să fi un adevărat geniu.Cred că sunt foarte puține persoane care și-au dat seama cine-i criminalul din această carte pentru că sunt atât de multe alibiuri/motive/dovezi încât te încurci în ele , nereușind să le diferențiezi pe cele adevărate de cele false.

În  această carte , detectivul nostru nu este caracterizat fizic *presupun că autoarea s-a ocupat de asta în prima carte*, dar am găsit o descriere de-a lui pe wikipedia (cred) , în care e caracterizat ca fiind scund, cu un cap în formă de ou și o mustață dreaptă și militărească. Dar eu prefer să-l păstrez în mintea mea ca fiind înalt și mult mai tânăr ( în jur de 30 de ani ) , aceasta fiind prima imagine care mi-a venit în minte când am citit cartea. De asemenea , mulți spun că aceasta este una dintre cele mai bune cărți polițiste și eu sunt de acord cu ei . Recomand această carte , chiar merită citită.

— Ce vă deranjează în propunerea mea?

Poirot se ridică în picioare.

— Dacă-mi veţi scuza francheţea, vă voi spune. Nu-mi place mutra dumneavoastră, domnule Ratchett.

Şi zicând acestea, părăsi vagonul. * Cât l-am iubit pentru replica asta :)) *

7 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Crima din Orient Express de Agatha Christie&8221;

1. Eu am citit 3 cărţi scrise de Agatha Chrisite şi dintre ele, Crima din Orient Express mi s-a părut cea mai bună. Adică am citit cărţi poliţiste de la mai mulţi autori, dar Chrisite mi se pare cea mai bună.
    Eu am rămaş şocată de final O.o