Recenzie ~ Crima din Orient Express de Agatha Christie

ImagineDescriere: Imediat dupa miezul noptii, o puternica furtuna de zapada opreste brusc faimosul Orient Express. Luxosul tren are surprinzator de multi pasageri pentru aceasta perioada a anului. Insa dimineata, unul dintre calatori nu-si mai face aparitia si un american este gasit mort in compartiment, injunghiat de douasprezece ori, cu usa compartimentului incuiata pe dinauntru… In incercarea de a dezlega misterul, Hercule Poirot gaseste tot felul de indicii false, menite sa-l abata de la descoperirea criminalului. Deznodamantul dramatic va aduce insa nu una, ci doua solutii ale crimei, ambele la fel de acceptabile.

Recenzie : La începutul anului , defapt la sfârșitul anului 2013 , mi-am făcut o listă cu anumite cărți pe care vreau să le citesc în 2014 , și acolo la o liniuță sau bulină , mă rog  am  scris 3 cărți ale Agathei Christie și uite că deja m-am pus pe treabă și am citit o carte. Citit este puțin spus , pur și simplu am devorat-o în câteva ore , după ce am ajuns la ultimul cuvânt m-am simțit de parcă trecuseră doar câteva secunde.

Wow…am auzit de la alți blogeri că Agatha Christie e un geniu și chiar eu mă așteptam să dau peste o carte spectaculoasă, dar această carte este genială , autoarea se joacă cu mintea ta, te face să-ți creezi propriile presupuneri despre cine e criminalul și apoi îți demonstrează prin intermediul lui Hercule Poirot ce înseamnă să fi un adevărat geniu.Cred că sunt foarte puține persoane care și-au dat seama cine-i criminalul din această carte pentru că sunt atât de multe alibiuri/motive/dovezi încât te încurci în ele , nereușind să le diferențiezi pe cele adevărate de cele false.

În  această carte , detectivul nostru nu este caracterizat fizic *presupun că autoarea s-a ocupat de asta în prima carte*, dar am găsit o descriere de-a lui pe wikipedia (cred) , în care e caracterizat ca fiind scund, cu un cap în formă de ou și o mustață dreaptă și militărească. Dar eu prefer să-l păstrez în mintea mea ca fiind înalt și mult mai tânăr ( în jur de 30 de ani ) , aceasta fiind prima imagine care mi-a venit în minte când am citit cartea. De asemenea , mulți spun că aceasta este una dintre cele mai bune cărți polițiste și eu sunt de acord cu ei . Recomand această carte , chiar merită citită.

 — Ce vă deranjează în propunerea mea?

Poirot se ridică în picioare.

— Dacă-mi veţi scuza francheţea, vă voi spune. Nu-mi place mutra dumneavoastră, domnule Ratchett.

Şi zicând acestea, părăsi vagonul. * Cât l-am iubit pentru replica asta :)) *

7 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Crima din Orient Express de Agatha Christie&8221;

  1. Eu am citit 3 cărţi scrise de Agatha Chrisite şi dintre ele, Crima din Orient Express mi s-a părut cea mai bună. Adică am citit cărţi poliţiste de la mai mulţi autori, dar Chrisite mi se pare cea mai bună.
    Eu am rămaş şocată de final O.o

Lasă un răspuns

