Recenzie – Scârba sfântului cu sfoară roșie (Miasma #1) de Flavius Ardelean

Coperta1_Scarba-sfantului-cu-sfoara-rosie_Flavius-ArdeleanDescriere: Micul Taush pare un simplu băiat din cetatea Gaisterștat, până când, într-o zi, începe să toarcă un șnur roșu din buric. Dus în ucenicie la Moșu Tace, Taush ia parte la tainele Lumii și ale ne’Lumii și învață ce înseamnă prietenia alături de Danko Ferus și Bartholomeus și cunoaște iubirea la sânul Katherinei. Dar, când un bâlci ucigaș de dincolo de Lume distruge tot ce are Taush mai de preț, ucenicul alege să plece întovărășit de prietenii săi să caute răul și să-l alunge din Lume. În această ciudată aventură, prima parte a seriei “Miasma”, Flavius Ardelean, autorul romanului “Îmblânzitorul apelor” și al volumelor de povestiri “Acluofobia” și “Bizaroproze”, ne face cunoștință cu personaje bizare ale Lumii și ale ne’Lumii și ne poartă prin locuri nemaivăzute, într-un basm straniu despre om și ce se află dincolo de el.

Recenzie: Inițial, nu eram prea sigură pe faptul că voi scrie o recenzie acestei cărți. Nu e vorba că nu mi-a plăcut, deoarece am fost foarte mulțumită de ce am descoperit, doar că mi-a adus foarte mult aminte de basmele pe care le citeam pe vremuri, de cum obișnuiam să citesc și să iau totul ca atare, exact cum mi-a fost prezentat, fără să-mi închipui că ceva nu-i ok sau ar trebui schimbată nu știu ce scenă. Însă, m-am gândit că s-ar putea să regret mai târziu, cum s-a întâmplat cu alte cărți, că am lăsat totul baltă și n-am vorbit așa cum se cuvine de ea.

V-am spus că mi-a adus aminte de un basm. Ei bine, chiar este un basm. Nu unul din acela frumos, cu prinți și prințese, castele, baluri și veșnicul „Au trăit fericiți până la adânci bătrâneți…”, ci unul diferit, original, povestit într-un stil aparte. Acesta a fost lucrul care m-a atras cel mai mult la carte: stilul autorului. Mi s-a părut unic. Cuvintele, chiar dacă unele nu sunt dintre cele mai frumoase, se îmbinau atât de bine. Fiecare propoziție avea un anumit rol, pentru a forma textul final. Nimic nu era în plus, nimic nu era în minus.

13566224_1121818464557970_579897590_nBartholomeus Pumn-de-Oase îi povestește partenerului său de drum despre viața sfântul Taush: de momentul în care s-a născut, de copilărie, de ucenicia sa la moș Tace, de minunile și de luptele pe care le-a dus acesta. Nu are rost să vorbesc despre acțiune. Se petrec mult prea multe lucruri în această carte, încât abia poți să ții pasul. Viața sfântului Taush nu este deloc una liniștită, lipsită de evenimente.

Pe alocuri am avut parte și de genul horror, dar nu din cel original. Acesta era acoperit mai mult de macabru. Genul acela de grotesc, care-ți poate face stomacul să se întoarcă pe dos. Culmea e că mi-a plăcut. Nu sunt eu prea puternică atunci când vine vorba de astfel de lucruri, dar în acest caz am rezistat cu stoicism, deoarece aceste secvențe nu sunt făcute să te înspăimânte, ci mai mult să te intrige, să vrei să afli  mai mult. Am admirat felul în care sunt făcute descrierile, te ajută să vizualizezi totul. În plus, avem parte și de câteva desene pe care le-am găsit interesante, vin în completarea a ceea ce îți imaginezi tu.

Singura dezamăgire, dacă pot să o numesc așa, este că n-am aflat mai multe lucruri despre ne’Lume. Îmi doream să știu mai multe despre ea, să văd cum este răul din acestă carte, să fie totul mai aprofundat, dar, făcând parte dintr-o serie, sunt destul de sigură că voi ajunge să fiu mulțumită și din acest punct de vedere, până la sfârșit.

Cartea cred că e potrivită pentru cei ce s-au săturat de lecturile obișnuite și vor să aibă parte de ceva diferit. Un basm inedit, încadrat de un stil aparte.
13578550_1121818494557967_456157498_n13553355_1121818447891305_2072494783_n

3 gânduri despre &8222;Recenzie – Scârba sfântului cu sfoară roșie (Miasma #1) de Flavius Ardelean&8221;