Recenzie – Tess d’Urberville de Thomas Hardy

10404279_824711414268678_1091366931169222774_n

Okay, n-am găsit descrierea cărții pe net, nici varianta pe care o dețin n-are nimic scris pe spate, deci voi fi nevoită să-i fac eu un mic rezumat, desigur, fără spoilere.

Romanul o are în prim plan pe Tess Durbeyfield, o fată simplă de la țară, cu o familie  numeroasă și cu un trai destul de sărăcăcios. Când părinții ei află că se înrudesc cu o familie veche și foarte bogată de cavaleri numită d’Urberville, Tess este trimisă la aceste rude pentru a le intra în grații și, într-un final, să ușureze viața familiei sale, însă totul merge total pe dos. Tânăra noastră eroină începe să fie curtată de Alec d’Urberville, un tânăr bogat și arogant. Din acel moment, ea este prinsă într-un vârtej de întâmplări nefericite ce-i vor schimba viața.

Sper că ați înțeles cât de cât despre ce e vorba. Nu vreau să dau mai multe detalii, cred că e mai bine să descoperiți singuri restul poveștii.

Nici nu știu de unde să încep. Pe parcursul lecturii am avut parte de momente în care-mi plăcea cartea și alte momente, destul de dese, în care cititul mi se părea obositor și-mi găseam tot felul de scuze ca să iau pauze de la el. Deci n-a fost una dintre cărțile care te-nebunesc atât de mult încât nu te poți dezlipi de ele, dar întrebarea care mă macină este: a fost vina mea sau a cărții?

tess-of-the-durbervilles-216602lAm cumpărat-o de la un anticariat online cu 2 lei. 2 lei! Când am văzut prețul ăsta n-am mai stat să analizez nimic. Am adăugat-o în coș și am cumpărat-o. Odată cu începerea lecturii mi-am dat seama că n-a fost o mișcare prea inspirată. Cartea era atât de fragilă încât a început să cedeze lipiciul și m-am trezit cu câteva pagini pe jos, scrisul mic și înghesuit, iar entuziasmul meu părea să scadă treptat. Oare dacă aș fi avut altă ediție, aș fi adăugat această carte printre favoritele mele? Nu știu ce să spun.

Dar, cu toate aceste „mici” probleme, povestea mi s-a părut una destul de interesantă. Tema principală este condiția femeii din acea vreme, iar Tess este un personaj reprezentativ al tuturor femeilor naive și inocente ce au fost păcălite de bărbații din jurul lor și după blamate de societate.

În viziunea lui Hardy, destinul este vinovat de tot ceea ce se întâmplă. Toate întâmplările și greșelile sunt puse în spatele destinului, de parcă personajele n-ar avea nici un cuvânt de spus în privința acestui lucru. Ele sunt obligate să-și trăiască o viață deja programată și toate întâmplările se rezumă la : „Așa a fost să fie.”

Dacă sunteți fani ai clasicilor, această carte trebuie să se afle în biblioteca dumneavoastră.

Trebuie să ştim să luăm şi binele şi răul cu inimă ușoară.

Lasă un răspuns

