Recenzie – Adevărul despre cazul Harry Quebert de Joel Dicker

adevarul-despre-cazul-harry-quebert-8324

Descriere: In 1975, Nola Kellergan, o adolescenta în varsta de 15 ani, dispare fara urma. 33 de ani mai tarziu, scriitorul de succes Harry Quebert este acuzat de crima, atunci cand trupul fetei este descoperit in timpul unor sapaturi in gradina casei sale. Tanarul Marcus Goldman, scriitor in pana de inspiratie, nu ezita sa plece la New Hampshire si sa inceapa propria ancheta pentru a-l ajuta pe Harry, mentorul si prietenul sau. Acolo este depasit rapid de evenimente: investigatia intra in impas, iar Marcus incepe sa primeasca amenintari. Pentru a dovedi nevinovatia lui Harry si a-si salva cariera de scriitor, e absolut necesar sa raspunda la trei intrebari: cine a omorat-o pe Nola Kellergan? Ce s-a intamplat in New Hampshire in vara lui 1975? Si cum se scrie un roman de succes?

Ca un maestru, Dicker alterneaza epocile, registrele stilistice (raportul politiei, transcrierea unui interogatoriu, extrase din roman) si exploreaza America in toate excesele ei – mediatice, literare, religioase, meditand, in acelasi timp, asupra conditiei scriitorului. O lectie de scris si o lectie de viata.“ – L’express

Roman noir, roman politist fara indoiala, dar si roman psihologic cu rasturnari de situatie surprinzatoare sau hilare, Adevarul despre cazul Harry Quebert prezinta moravurile societatii americane, bine ascunse in spatele unei fatade impecabile.“ – Le Figaro

Recenzie:  Nu știam la ce să mă aștept când am început „Adevărul despre cazul Harry Quebert”, nu știam nimic despre acțiune sau personaje, tot ce aveam în minte erau primele câteva rânduri din carte, pe care le citisem în urmă cu ceva timp într-o librărie. Este vorba de o discuție telefonică între o bătrână și un responsabil de la poliție, în care bătrâna spune că a văzut o fată fugind prin pădure de un bărbat. M-au intrigat aceste rânduri, am vrut să aflu întreaga poveste, să aflu cine este fata, cine este acel bărbatul și de ce o urmărea. Aveam nevoie de răspunsuri și le-am primit.

O crimă veche de 33 ani, un cadavru descompus, secrete ce ies la iveală, suspecți ce apar la fiecare pagină, au loc schimbări, răsturnări de situații, trecutul își face ușor loc prin prezent și se-mpletesc, iar tu ești acolo, în centru: urmărești, ești atent la detalii, încerci să vezi printre rânduri. Nu doar citești, ci iei parte la tot.

De la un timp am obiceiul ca la astfel de cărți să spun numele criminalului de la început și să-mi păstrez alegerea până la sfârșit, să văd dacă am o intuiție bună. De această dată, am câștigat. O da, Joel Dicker, ți-am ghicit jocul. Desigur, nu știam motivul, nici de ce a făcut-o, dar știam cine este, așa că am lăsat acest gând într-un colțișor al creierului și am urmărit restul poveștii.

Am oscilat între 4 și 5 stele pe goodreads, iar un mare mic detaliu m-a făcut să apăs pe 4. Este vorba de asemănarea dintre această carte și Lolita lui Nabokov. Nu are legătură cu faptul că ambele cărți vorbesc despre pasiunea făcută de un bărbat matur pentru o fată mult prea tânără, înțeleg faptul că această temă a devenit una destul de întâlnită, dar în momentul în care Quebert spunea „ Nola. 4 litere. N-O-L-A” (sau ceva de genu) mi-au apărut în minte frazele în care Humbert analiza numele Lolita pe silabe. Știu că poate părea absurd, dar m-a deranjat acest lucru.

Este o carte monstru de 650 de pagini, dar asta a fost ceea ce mi-am dorit: o carte mare, complexă, cu o acțiune suficient de interesantă încât să mă țină lângă ea până la ultima pagină. Dacă și voi căutați asta, v-o recomand.

Mulțumesc pentru această carte Libris, librărie online unde puteți găsi o mulțime de cărți online, iar transportul este gratuit..

3 gânduri despre &8222;Recenzie – Adevărul despre cazul Harry Quebert de Joel Dicker&8221;