Recenzie ~ Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

Imagine

Descriere: Sa stai pe margine poate fi un avantaj. Dar vine o vreme cand trebuie sa intri in ring.

Primul an de liceu e cel mai greu. Iti faci noi prieteni, te indragostesti cu adevarat, nu te mai intelegi deloc cu parintii. Sa cresti mare e mai complicat decat ti-ai imaginat vreodata. Intra in lumea lui!

Aflat in pragul adolescentei, Charlie se hotaraste sa-si povesteasca viata unui prieten imaginar, caruia ii trimite o serie de scrisori intime. Prins intre dorinta de a-si trai viata si tendinta de a fugi de ea, Charlie, se trezeste obligat sa exploreze un teritoriu pana acum necunoscut. Acela al primelor intalniri si al casetelor cu compilatii, al problemelor de familie si al prietenilor adevarati. Si cauta neincetat „melodia perfecta“ a unei „calatorii perfecte“ in care „sa se simta infinit“.

Recenzie: Eu împart cărțile care-mi plac în mai multe categorii, dar cea mai importantă categorie este cea a cărților din care am avut ce învăța sau și-au pus amprenta asupra mea. Aici se încadrează și „Jurnalul unui adolescent timid”. Nu știu dacă voi fi în stare să transmit tot ceea ce simt în legătură cu această carte, dar voi încerca să vă împărtășesc cât mai multe lucruri. 🙂

Charlie este un băiat care se simte singur și total părăsit de ceilalți de când cel mai bun și singurul lui prieten se sinucide. El este un personaj complex, cu calități și defecte. Este bun, pune binele celorlalți înaintea binelui său, uneori e prea sensibil, dar are un suflet curat și tânjește după afecțiune. Atunci când începe liceul, el se simte pierdut. Profesorul lui de engleză este primul care-i oferă puțină încredere, tot el este cel care-i sporește pasiunea pentru citit, astfel încât regăsim și titluri ale altor cărți precum: „Hamlet” , „Să ucizi oImagine pasăre cântătoare” , „Marele Gatsby” etc.

Însă cei ce îl ajută cel mai mult pe Charlie, sunt Sam și Patrick. Ei îl introduc în lumea petrecerilor, drogurilor, alcoolului și a sexului, îi demonstrează că viața e prea scurtă pentru a sta pe margine și că trebuie să trăiască cu adevărat, să-și creeze amintiri și să fie fericit, ca la sfârșit să iasă povești extraordinare, dar îi arată și care sunt limitele distracției.

În aceste câteva pagini sunt tratate o mulțime de subiecte,  cel mai mult punându-se accentul pe timiditatea adolescenților. Astfel în această carte găsești adevărate lecții, iar cei ce se vor regăsi în personajul principal, se vor simți motivați după ce termină de citit *cel puțin așa m-am simțit eu * .

Cartea este scrisă sub formă de scrisori și este ușor de citit, totuși acest stil te face să-ți pui anumite întrebări de genul: „Cui îi scrie?” sau „De ce nu-și spune numele adevărat și adresa, astfel încât să primească și răspunsuri la acele scrisori?”.

Citatul meu preferat constă în cele 3 cuvinte spuse de Charlie: „Mă simt infinit.”. Te face să realizezi că noi toți avem un lucru un comun : cel puțin un moment în care ne-am simțit infiniți.

Mulțumesc librăriei online Libris, unde găsiți foarte multe cărți online, pentru că mi-a oferit șansa de a citi această carte.

 

7 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky&8221;

  1. Am citit aceasta carte,mi-a readus aminte de primele zile de liceu,cum era sa fin a 9 a si despre liceu,pot spune acum ca mie dor sa fiu la liceu!Frumoasa recenzie!

  2. e ft fain ca ai citit-o in liceu. eu am citit-o abia acum (23 de ani) si oricum se numara printre preferatele mele, dar daca o citeam in liceu…wow 😐

    1. Stiu, am avut o groaza de invatat din aceasta carte si e placut faptul ca sunt lucruri pe care le poti pune in practica pe perioada liceului. 😀

Lasă un răspuns

