Un 2016 în cărți

large-18Sau cum să-ți prăjești creierul la 11 noaptea, încercând să faci un top. Anul a început la fel cum s-a terminat 2015, cu absența mea îndelungată de pe blog. Am trecut printr-o perioadă de câteva luni în care nu aveam nici cel mai mic chef să ma ating de o carte. Mi se părea că totul ar fi forțat, iar eu m-aș obliga să citesc fără rost, anumite cărți. Cum nu citeam, nici nu aveam ce posta pe blog, deci s-a cam așternut liniștea pe aici. Nici nu știu când m-am întors serios la treabă, însă, cert îmi e că din aprilie am început să postez regulat. Din cauza aceste absențe, am pierdut parteneriatul cu Libris, de care mi-a părut și încă îmi pare rău, fiind primul sponsor al blogului. Undeva prin iunie am aflat că am fost aleasă pentru a colabora cu Herg Benet, editură care de un an și ceva a ajuns să-mi placă foarte mult, așa că încântarea mea a atins cote destul de mari. Câteva luni mai târziu, Târgul cărții a devenit și el sponsor al blogului și până în prezent totul a mers bine, sper ca așa să fie și de aici în continuare. V-am spus aceste lucruri pentru că vreau să mulțumesc colaboratorilor. Într-un fel, datorită lor și vouă, cititorilor, cu mesajele voastre care mă bine dispun mereu, am simțit că munca îmi este apreciată, că ceea ce fac nu este chiar atât de nesemnificativ, iar acest lucru cred că îi dă energie oricărui blogger.

large-16În privința numărului, n-am reușit să-mi completez challenge-ul de pe Goodreads, ajungând la un 44 din 48. Nu este rău, luând în considerare începutul. Și, pe de altă parte, n-am mai ținut cont de cantitate, ci de calitate. Totul a fost diversificat, am atins câte putin din fiecare domeniu, am ales atât cărți cunoscute, cât și cărți mai puțin cunoscute, și sunt mândră de lista finală. Însă, partea grea vine atunci când trebuie să alegi dintre ele, sunt atât de diferite încât parcă ai compara mere cu păsări. Am încercat să aleg cărțile care mi-au rămas într-un fel sau altul mai bine întipărite în minte sau suflet și am ajuns la următorul top.

1.Înainte să te cunosc de Jojo Moyes: Pe lângă faptul că a fost cea mai mare surpriză de foarte mult timp, cartea aceasta a reușit să scoată atât de multe sentimente din mine. Spun că a fost o surpriză, deoarece am pățit de multe ori ca anumite cărți super lăudate să nu fie chiar pe placul meu. Poate pentru că mă așteptam la o dezamăgire, am ajuns să fiu atât de uimită de această carte. Într-un fel îți dă o stare de bine, chiar dacă scenele triste sunt inevitabile. Stilul de scriere, deși simplu, are o căldură aparte, te face să te simți confortabil cu personajele, care, la rândul lor, par extrem de reale. O recomand cu mult drag, deși n-am făcut o recenzie în care să detaliez, fiind citită de puțin timp.

2. Neverland de Radu Găvan: Cum v-am spus mai sus, am ajuns să fiu o fană a autorilor români contemporani, iar Radu Găvan a fost printre primii care m-a făcut să văd potențial ei. Prima dată am citit Exorcizat, dar am ales-o pe cea din urmă, deoarece mi se pare că mesajul este mult mai evident, iar povestea este de-a dreptul năucitoare. Cu siguranță voi citi orice va publica în continuare, fiind un autor care m-a captivat în totalitate. Recenzia aici.

3. Vânătorii de zmeie de Khaled Hosseini: Cred că v-am înnebunit cu acestă carte, însă, chiar o consider un must-read. Nici nu știu ce să mai adaug, poate doar că îmi doresc toate cărțile acestui autor în biblioteca mea. Recenzia aici.

4. Flori pentru Algernon de Daniel Keyes: A trecut atât de mult timp de când am citit-o, dar nu pot să nu o consider în continuare o carte extraordinar de bună. Se vorbește despre inteligența umană, despre cum poate fi ea îmbunătățită, procesul prin care trece un bărbat al cărui IQ-ul se mărește și totodată, nefericirea pe care o aduce acel număr ridicat peste media normală. Mi s-a părut totul atât de profund și interesant de urmărit. Recenzia aici.

5. Instinct de Ioana Duda: Și iată, un alt autor român. Deși este o carte cu diferite articole, abordând o varietate de subiecte, aceasta reușește foarte repede să ajungă la inima omului. Cum am zis și despre Diana cu vanilie acum ceva timp,  aceasta nu este doar o carte, ci este sufletul unui om pus acolo, cu toate temerile lui, neliniștile, bucuriile, ce vorbește despre nedreptățile din jur, un om ce ne dezvăluie lucruri despre viața lui, dar și despre cum vede el lumea. Personal,  am fost de atâtea ori pe aceeași lungime de undă cu acest om. Recenzia aici.

Dacă ar fi să ne lungim puțin, mai am de menționat: Ultimul avanpost de Lavinia Călina, Cea mai frumoasă carte din lume de E.E. Schmitt, Stresul dintre orgasme de Ana Mănescu, Mesagerul de Markus Zusak, Cum să uiți o femeie de Dan Lungu, Urzeala tronurilor de G.R.R. Martin, Scârba sfântului cu sfoară roșie de Flavius Ardelean.

large-17

Cam asta ar fi, deci vă urez un an nou fericit și cât mai bogat în cărticele. La mulți ani! Vă mulțumesc pentru că mă citiți ! 😀

 

Un gând despre &8222;Un 2016 în cărți&8221;

Lasă un răspuns

