Recenzie – Alchimistul de Paulo Coelho

alchimistul-editia-2011_1_fullsizeDescriere: O data la cateva decenii, apare o carte care schimba pentru totdeauna viata cititorilor sai. Alchimistul lui Paulo Coelho este o astfel de carte. Singura noastra obligatie este sa ne realizam destinul. Extraordinarul roman al lui Paulo Coelho a inspirat milioane de cititori din intreaga lume. Aceasta poveste, uluitoare in simplitatea si intelepciunea ei, este despre un pastor andaluz pe nume Santiago care isi paraseste casa din Spania, aventurandu-se in Africa de Nord in cautarea unei comori ingropate in Piramide. Pe drum intalneste o tiganca tanara si frumoasa, un barbat care isi spune rege si un alchimist, care ii arata calea. Nimeni nu stie care este comoara sau daca Santiago poate depasi obstacolele intalnite in drumul prin desert. Dar ceea ce incepe ca o aventura copilareasca pentru a descoperi locuri exotice si bogatii lumesti se transforma intr-o cautare de comori ce nu pot fi aflate decat inlauntrul tau.

Plina de seva, evocatoare si profund umana, povestea lui Santiago este un etern indemn de a ne urma visele si de a ne asculta inima.

Recenzie: Îmi doream de mult timp să citesc această carte, datorită popularității ei și a cititorilor, care considerau că Alchimistul lui Coelho poate schimba vieți. Aș fi cârcotașă dacă aș afirma că nu mi-a plăcut, dar consider că mulți au exagerat prin lăudarea ei. Este o poveste destul de simplistă, cu anumite paragrafe pline de sub-înțelesuri, ce te îndeamnă să-ți trăiești visele și să crezi în ele. Da, a fost interesant să citesc această povestioară, însă, nu consider că m-a influențat radical sau m-a motivat extraordinar de mult în anumite privințe.

„Când îţi doreşti ceva cu adevărat, tot Universul conspiră pentru îndeplinirea visului tău.”

Cartea îl urmărește pe un păstor din Spania, care și-a lăsat părinții și orașul natal, pentru a călătorii și a vedea lumea, alături de oile lui. El are de două ori la rând un vis despre un copil, care-i arată o comoară ascunsă lângă Piramidele din Egipt, iar, consultând o țigancă, este îndemnat să călătorească până acolo. De asemenea, un om, care de prezintă cu titlul rege, îi povestește despre semnificația acestei călătorii și despre Legenda Personală, cum că fiecare are un scop, iar toate semnele primite duc spre acel scop. Așa că, tânărul nostru își vinde oile și pleacă către piramide. Pe drumul urmat de el, spre comoară, întâlnește tot felul de oameni și are parte de o adevărată aventură.

large-4

„Toţi oamenii la adolescenţă ştiu care este legenda lor personală. În acest moment al vieţii, totul este limpede, totul este posibil şi oamenii nu se tem să viseze şi să dorească ce le-ar plăcea să facă. Cu toate acestea, pe măsură ce timpul trece, o forţă misterioasă încearcă încet, încet să dovedească faptul că legenda personală este imposibil de realizat. Sufletul lumii se hrăneşte cu fericirea oamenilor, sau cu nefericirea, cu invidia, cu gelozia. Împlinirea legendei personale este singura îndatorire a oamenilor.”

Eram conștientă că n-o să fiu dată pe spate, de obicei asta se întâmplă când o carte e prea lăudată și mediatizată, dar nu pot spune că a fost un dezastru. Cred că marea problemă a constat în faptul că nu m-am atașat deloc de carte, n-am simțit nimic față de protagonist sau de aventurile lui. Mi s-a părut că totul a fost plat, lipsit de emoție și doar când am terminat cartea mi-am adus aminte de anumite idei care mi-au plăcut, cum ar fi cea cu Legenda Personală. Cum că fiecare este destinat să aibă o Legendă Personală, la care toate lucrurile contribuie și te fac să ajungi la ea. Mai este susținută și ideea de a nu renunța ușor. Au fost momente în care tânărul se gândea să renunțe, i-ar fi fost mai ușor și s-ar fi întors în zona lui de confort, la oile lui, dar, undeva înăuntrul lui, știa că este predestinat unor lucruri mult mai mărețe. Mai învățăm că, deși vor exista multe piedici în drumul nostru, trebuie să ne fixăm asupra scopului final și să le trecem cum putem mai bine, pentru a avea parte de satisfacția de la sfârșitul drumului.

„Nimeni nu se sperie de necunoscut, pentru că oricine poate să dobândească orice vrea şi îi face trebuinţă. Ne temem doar să nu pierdem ce avem.”

Cum  ziceam, au fost unele idei foarte bune, e o carte motivațională ascunsă frumos în paginile unui roman, dar nu m-am putut atașa de ea. Am citit-o într-un mod foarte detașat, deci nu pot spune că povestea păstorului mi-a trezit reacții. Nici măcar povestea de iubire dintre el și fata din deșert n-a reușit să-mi stârnească simpatia, deși citatele despre iubire sunt demne de trecut în carnețelul de citate frumoase.

large77

Consider că descrierea este exagerată. Este o carte bună, dar, personal, nu cred că poate schimba radical o viață. Să îți dea o oarecare motivație, da. Să îți întoarcă lumea la 180 de grade, în niciun caz.

3 gânduri despre &8222;Recenzie – Alchimistul de Paulo Coelho&8221;

1. Am citit aceasta carte acum multi ani, cand eram un copil. Cred ca a fost prima care de acest gen care m-a impresionat. Ma bucur ca nu numai eu am avut aceste trairi citind-o. 🙂