Recenzie – Fangirl de Rainbow Rowell

16068905

Descriere: From the author of the New York Times bestseller Eleanor & Park.

A coming-of-age tale of fan fiction, family and first love.

Cath is a Simon Snow fan.

Okay, the whole world is a Simon Snow fan…

But for Cath, being a fan is her life—and she’s really good at it. She and her twin sister, Wren, ensconced themselves in the Simon Snow series when they were just kids; it’s what got them through their mother leaving.

Reading. Rereading. Hanging out in Simon Snow forums, writing Simon Snow fan fiction, dressing up like the characters for every movie premiere.

Cath’s sister has mostly grown away from fandom, but Cath can’t let go. She doesn’t want to.

Now that they’re going to college, Wren has told Cath she doesn’t want to be roommates. Cath is on her own, completely outside of her comfort zone. She’s got a surly roommate with a charming, always-around boyfriend, a fiction-writing professor who thinks fan fiction is the end of the civilized world, a handsome classmate who only wants to talk about words… And she can’t stop worrying about her dad, who’s loving and fragile and has never really been alone.

For Cath, the question is: Can she do this?

Can she make it without Wren holding her hand? Is she ready to start living her own life? Writing her own stories?

And does she even want to move on if it means leaving Simon Snow behind?

„Touching and utterly real.” —  Publisher’s Weekly

large7

Recenzie: Nu eram sigură că voi scrie o recenzie acestei cărți, deoarece aveam impresia că n-am prea multe de spus despre ea. Acum două luni mi s-a pus pata că vreau să citesc o carte în engleză. Partea grea a fost atunci când a trebuit să mă decid asupra uneia. Rainbow Rowell mi-a atras atenția acum câțiva ani și, atunci când am dat cu ochii de Fangirl, a revenit în mine o dorință de a pune mâna pe ea, cât mai repede posibil.

N-am avut anumite așteptări de la ea, nu voiam să-mi dea viața peste cap sau să descopăr noi sensuri ale existenței, mi-am dorit doar o lectură relaxantă de vară și asta am primit. Din această cauză, am zis că nu prea știu ce voi scrie în recenzie. Cartea nu e complexă, dar e făcută în așa fel încât îți dă o stare de bine.

“I don’t trust anybody. Not anybody. And the more that I care about someone, the more sure I am they’re going to get tired of me and take off.”

E făcută special pentru zilele alea, în care vrei să te avânți în viața cuiva. De această dată, a fost vorba de viața unei fete, Cath, o tipă în anul I la facultatea. Cath merge la aceeași universitate cu sora ei geamănă, Wren, care dorește să se distanțeze de ea, să nu mai fie luate la pachet, astfel încât fiecare să-și facă propria imagine. Dorința aceasta, de a-și trăi viața, o duce în tot felul de cercuri dubioase și petreceri unde se bea până la leșin. În tot acest timp, Cath încearcă să se descurce cu noua ei viață, deși în majoritatea timpului stă în cameră și scrie fanfic-uri. Ea este mai mult tipul de fată retrasă și rușinoasă. Chiar a trăit câteva zile din batoane energizante, pentru că nu reușise să pună o simplă întrebare: „Unde se află cantina?”.

large-67

Cath mi-a plăcut destul de mult și m-am regăsit uneori în acest personaj. Și eu prefer uneori să stau închisă într-o cameră, decât să lucrez la partea cu socializatul și legatul prieteniilor. Cu toate acestea, ea avea parte de un fel de întâlniri de studiu cu Nick, un tip pe care o să-l îndrăgești la început, dar, pe parcurs, o să-ți doriți să-i dați un pumn în ochi. Sau doar eu am pățit asta? Mai târziu, se înfiripă o poveste de iubire între ea și un alt personaj. Deci fata tocilară și antisocială chiar își trăiește primul an de facultate din plin.

Wren m-a dezamăgit uneori, prin cuvintele dure pe care le avea la adresa lui Cath și fanfic-urilor ei, ceea ce mi s-a părut destul de urât, mai ales venind din partea gemenei tale. Mi-a adus foarte mult aminte de tipele acelea, care vor să fie populare și să se distreze, dar într-un final ajung să eșueze și să facă străduința lor să fie enervantă.

Reagan mi s-a părut destul de misterioasă. Deși era prezentă mai mereu, am aflat foarte puține despre viața ei. A fost interesant cum s-a legat prietenia dintre ea și Cath.

Levi mi s-a părut drăguț, cu o singură excepție, când a dat-o în bară rău de tot. Cred că îmi aduce aminte de cineva drag și n-am cum să spun multe cuvinte de rău despre el.

“In new situations, all the trickiest rules are the ones nobody bothers to explain to you. (And the ones you can’t Google.)”

Nu consider că Fangirl este o lectură grea, poate doar părțile în care sunt scrise secvențe din fanfic-uri. Mi s-au părut obositoare și foarte departe de ceea ce îmi place mie să citesc. În rest, totul bine și abia aștept să mai citesc și altceva de la această autoare. Are un stil lejer și simplist, care-mi place foarte mult. O recomand cu drag! 😀

4 gânduri despre &8222;Recenzie – Fangirl de Rainbow Rowell&8221;

  1. Cred că mie cel mai mult mi-a plăcut, din toată cartea, relația dintre fete și tatăl lor. A fost foarte emoționantă și foarte bine descrisă. Spre deosebire de tine, eu chiar așteptam cu nerăbdare paginile de fan fic. 😀 De aceea mi-am și luat Carry On imediat ce a apărut, și pot spune că mi-a plăcut la nebunie!

    1. Pentru că nu m-au interesat prea mult părțile acelea, m-am gândit să mă feresc de Carry On și să mă îndrept spre Eleanor and Park sau Landline. Dacă o să-mi placă atât de mult autoarea, probabil o să încerc să văd și ce e de capul primea.

      1. Să încerci și Attachments, mie mi-a plăcut mult mai mult decât Fangirl. Este pentru adulți, nu e young adult, dar e foarte frumoasă povestea! 😉

Lasă un răspuns

