Recenzie – Fata din tren de Paula Hawkins

25559177Descriere: Tu nu o cunoşti.
Dar ea te cunoaşte.

Rachel merge în fiecare dimineaţă cu acelaşi tren. Ştie că va aştepta la acelaşi semnal defect, timp în care va urmări ritualul de dimineaţă al unui cuplu ce locuieşte într-o casă de lângă calea ferată.

I-a botezat „Jess şi Jason” şi viaţa lor i se pare perfectă.

Până când într-o zi vede ceva ce o şochează. Totul se schimbă şi Rachel are şansa de a lua parte la vieţile pe care le-a observat doar de pe margine.

„Dacă nu e niciun tren care să meargă în sensul opus şi dacă mergem suficient de încet, câteodată pot să-i zăresc, pentru o clipă, pe terasa casei lor. Dacă nu, aşa cum se întâmplă azi, mi-i închipui. Jess şade cu picioarele ridicate pe masa de pe terasă, cu un pahar de vin în mână, Jason e în spatele său, cu mâinile pe umerii ei. Îmi imaginez atingerea mâinilor lui, greutatea lor, senzaţia de siguranţă şi confort. Uneori mă surprind încercând să-mi amintesc când am avut parte ultima dată de atingerea reală a unei persoane, de o îmbrăţişare din tot sufletul sau de o strângere de mână, şi simt cum mi se frânge inima.”

Recenzie: Atunci când mi-am cumpărat această carte, am fost destul de influențată de părerile bune ale cititorilor. Sunt o mare fană a cărților thriller, deci am zis că n-are cum să mă lase cu un gust amar.

„There’s something comforting about the sight of strangers safe at home.”

A avut multe elemente care să facă din ea o carte bună, dar partea proastă, cel puțin pentru mine, e că mi-am dat seama cum stă treaba cu personajele și cine era vinovatul, aparent inocent. A fost un dezavantaj deoarece n-am fost atât de surprinsă atunci când și-au dat seama și celelalte personaje. N-am avut parte de un șoc. N-am rămas mască. Nici măcar de un ridicat din sprâncene n-am avut parte. Și ăsta ar fi principalul motiv pentru care îmi place să citesc cărți de genul, vreau un BOOM în ceea ce citesc, astfel încât să nu mai știu de mine.

Deși am avut această problemă, am decis să privesc totul obiectiv. Recunosc faptul că povestea e destul de bună, plină de acțiune și răsturnări de situații.

large6

Un lucru nou de această dată este Rachel, un personaj ieșit complet din tiparul de „personaj perfect”. Cel puțin jumătate de carte, Rachel este într-o stare deplorabilă. Ca cititor, n-am știut dacă să-mi fie milă sau să simt un dezgust față de stilul ei de viață. Motivul pentru care ea a ajuns în această situație este acela că a fost înșelată și părăsită de șot, acesta întemeindu-și o familie cu amanta, având chiar un copil cu ea. Minunată lovitură sub centură, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ți distrugi viața pentru el. Din contră, eu aș fi văzut totul ca pe un motiv pentru a fi din ce în ce mai bună. Măcar „să-i arăt prostului ce a pierdut”. :))

„Hollowness: that I understand. I’m starting to believe that there isn’t anything you can do to fix it. That’s what I’ve taken from the therapy sessions: the holes in your life are permanent. You have to grow around them, like tree roots around concrete; you mold yourself through the gaps”

Rachel călătorește zilnic cu trenul și astfel ajunge să vadă câte puțin din viața unui cuplu. Ea îi numește Jess și Jason. Tipa dispare, iar Rachel, din cauza alcoolului, nu-și mai aduce aminte ce a făcut în noapte dispariției, dar știe că are de-a face și cu ea.

large (52)

Pe parcurs, aflăm povestea lui Jess, pe numele ei adevărat Megan, iar tot ceea ce descoperim nu o mai face să pară o femeie chiar atât de drăguță. Mulți vor spune că și-a căutat-o singură, dar nu pot să cred că cineva chiar merită o astfel de soartă.

„I have never understood how people can blithely disregard the damage they do by following their hearts.”

Totul este scris din perspectiva a trei personaje, trei femei mai exact: Rachel, Megan și Anna, amanta-actuala soție a fostului lui Rachel. Deci noi privim povestea din trei unghiuri diferite și fiecare are câte ceva de oferit. Putem observa comportamentul lor și cum au ajuns într-o astfel de situație.

Dacă vă plac cărțile polițiste sau thrillerele, vă recomand Fata din tren. Nu degeaba este atât de populară și o laudă mai toată lumea.

 

5 gânduri despre &8222;Recenzie – Fata din tren de Paula Hawkins&8221;

  1. Nu am citit cartea, însă deja am o bănuială cine este criminalul. În fine, oscilez între 2 persoane. Sunt curioasă cine este vinovatul și să văd dacă am dreptate. Abia aștept să citesc cartea!*imediat ce o cumpăr*

Lasă un răspuns

