Recenzie – Stresul dintre orgasme de Ana Mănescu

26636401Descriere: Se spune că nicio poveste bună nu ar începe cu „Mîncam o salată”. Drumul lui Robert începe exact cu această masă banală. De fapt, drumul său începe mult mai devreme, cu dragostea pentru muzică și cărți, un tată abuziv emoțional și o fostă prietenă care este vinovată pentru toate, desigur. Urmează o slujbă într-o corporație, insomnii și un drog nou, conversații în baie cu prietenul său cel mai bun, o relație cu neobișnuita elevă căreia îi predă lecții de vioară și o adevărată obsesie pentru imaginea femeii ideale.

Un roman despre identitate, anxietate și ispite, Stresul dintre orgasme caută să descopere acel greu de găsit lucru de care avem nevoie într-o lume grăbită.

„M-am născut stresat și tremurînd, dar îți garantez că nu a fost nimic față de ce a urmat. Tensiunea nu se eliberează niciodată, toate orgasmele, toate satisfacțiile sunt doar puncte maxime de încordare, fără să existe o explozie, fără să se elibereze elasticul, e întins, e întins, cît te mai poți întinde?”

Recenzie: De când am terminat Quasar, am devenit curioasă și în privința acestei cărți. Mi-am dat seama că, fiind un roman, probabil îmi va fi mult mai ușor să rezonez cu întreaga poveste. Acest lucru s-a și întâmplat, Stresul dintre orgasme parca s-a potrivit mai bine cu ceea ce caut eu la o carte și categoric mi-a plăcut mai mult.

„Data viitoare când mă va întreba cineva cum mă cheamă, îi voi spune că sunt o epavă și că de pe epave s-a șters de mult timp numele.”

În primul rând, mi s-a părut interesant faptul că Ana a scris din perspectiva unui bărbat, Robert. Sunt aproape sigură că n-am mai întâlnit acest lucru până acum , sper să nu mă înșel. Robert este un personaj interesant, nehotărât, pe alocuri disperat și neliniștit din cauza insomniilor, singura sa salvare regăsindu-se într-un drog, de care a devenit dependent. Acel drog nu este singura sa dependență, un triunghi amoros se trasează între el, Candy și Iana. Am căutat o asemănare între cele două, dar, deși sunt iubite de același bărbat, ele mi s-au părut total diferite.

large (51)

„Femeia perfectă e declicul minții. Te face să ieși din tine și să vrei să fii varianta ta cea mai bună. Te scapă de toate complexele și temerile. Dar nu de eliberare aveam nevoie, nu de haos, ci de tot ceea ce însemnau Candy și Iana, de tensiune perfect plănuită. Ziua era astfel a ordinii și a muzicii: vioara, copila, imperfecțiunile și lumina din ele.”

Candy mi s-a părut atât de ireală pe tot parcursul cărții, încât n-am putut să nu mă întreb dacă nu cumva Robert are vedenii și această fată este doar în mintea lui. Personajul este misterios, apărând doar în anumite momente și dispărând tot atât de repede. Mi s-a părut că Robert se refugia într-un fel prin această femeie, ea fiind un lucru constant în viața lui și, atâta timp cât el îi dădea bomboane, ea îi era o parteneră perfectă, alinarea lui, ancora care l-a oprit tot timpul să nu se arunce în ape și mai tulburi. Deși am realizat pe parcurs că această Candy este reală, tot am impresia că am avut de-a face cu o fantomă.

„Dar pe tine te iubesc așa cum pe ea nu o s-o iubesc niciodată, așa cum numai cei care m-au salvat pot fi iubiți. Cu recunoștință, cu disperare, cu invidie, cu pasiune, cu patetism, cu ură.

Ți-am promis că dacă vei pleca te voi ucide, ții minte?”

Iana este la polul opus. Aflăm cine e, de unde vine, ce s-a întâmplat cu familia ei și cum l-a întâlnit pe Robert. Trebuie să recunosc că n-am avut-o mereu la suflet, în unele scene se purta precum un copil răzgâiat, dornic de atenție. Totuși, Robert o iubea și pe ea, fiind atras întâi de talentul ei de a cânta la vioară și ușurința cu care evoluează în artele muzicii, iar după aceea de persoana ei, de obiceiurile ciudate pe care le are și reacțiile ei destul de exagerate. Față de Candy, care pare mai mult un copil draguț, Iana este o adolescentă în toată firea și vine în viața lui Robert cu o doză de nebunie.

„Dar acasă m-am gândit la ea.

[…]

Nu. Nu la ea.

La muzica ei.

La râsul ei.

La fața ei.

La greșelile ei născute sau dobândite.”

El ajunge, la un moment dat, să facă o alegere importantă. Vă las să aflați singuri deznodământul cărții.

large5

Tot ce pot spune e că Ana te captivează cu stilul ei de a scrie. Deși în cazul cărții Quasar m-am simțit mai mult pierdută și confuză, mă bucur că am apucat să citesc și această carte a autoarei. Romanul a conținut tot ce este necesar pentru a-mi fi pe plac: o acțiune destul de clară, personaje care duc o luptă continuă atât cu ei, cât și cu cei din jur, și, desigur, un scris impecabil, din care am putut să extrag o mulțime de citate.

„Gândesc, deci exist.

Exist, deci sunt prăjit.

Toți ajungem să fim, până la urmă.”

Mulțumesc Editurii Herg Benet pentru această carte!

8 gânduri despre &8222;Recenzie – Stresul dintre orgasme de Ana Mănescu&8221;

1. Citesc această carte în prezent. Nu am citit mult din ea, dar îmi place până unde am ajuns. Aceeași părere am și eu despre Candy. Este ireală.. şi nu m-a captivat până în momentul de față. Mi se pare a fi un personaj în plus.. Însă Iana mi se pare mult mai interesantă, prin felul ei de a fi și prin faptul că are un interes pentru vioară. Și cred că acesta este motivul pentru care am început cartea, motivul care m-a atras mai bine zis. Abia aștept s-o termin să văd ce se mai întâmplă.

1. Ma gândeam eu. În poveştile din Quasar se găsesc astfel de lucruri „ireale”. Sunt curioasă cu ce va veni în continuare autoarea.

2. Sinceră să fiu doar această carte mi-a atras atenția din cele scrise de Ana. Și eu sunt curioasă cu ce inspirație va veni autoare în următoarea carte.