Recenzie – Marile minciuni nevinovate de Liane Moriarty

25553539Descriere: Sirenele urlă. Oamenii ţipă. Directoarea e înmărmurită. Cineva a plătit cu viaţa.
E vorba de o crimă, un accident tragic sau doar de nişte părinţi care se poartă necivilizat?

„Băieţii fuseseră dintotdeauna motivul pentru care rămăsese, dar acum, pentru prima oară, ei erau motivul pentru care pleca. Lăsase violenţa să devină o parte firească a vieţii lor. În ultimii cinci ani, Celeste devenise insensibilă şi îngăduitoare faţă de violenţă, ceea ce îi permitea să riposteze şi uneori chiar să lovească ea prima. Zgâria, lovea cu picioarele şi pălmuia. De parcă ar fi fost normal. Nu-i plăcea, dar asta făcea. Dacă rămânea, aceasta era moştenirea pe care le-o lăsa băieţilor ei.”

Recenzie: Încă de la început am fost foarte încântată de această carte, chiar simțeam nevoia să citesc o carte măricică, cu o acțiune ceva mai amplă și de ce nu, care să mă surprindă prin tot ce are de oferit. Mi-am zis să profit de vacanță și să citesc genul acesta de carte, deoarece, odată cu începerea școlii, nu știu cât îmi va mai permite timpul.

„— Părinții sunt prea atenți la copiii lor în zilele noastre. Unde-s vremurile bune ale dulcii indiferențe? În locul tău, eu aș fi rezervată. Copiii mici au probleme mici. Stai că vezi când o să ai probleme cu drogurile, sexul și site-urile de socializare.”

Acțiunea se învârte în jurul a trei femei: Madeline, Celeste și Jane.

MV5BMTc3MDcxMDA5Ml5BMl5BanBnXkFtZTgwNDM1NTU5MDE@._V1_SY1000_CR0,0,684,1000_AL_

Madeline este o femeie care a fost părăsită de soț, în momentul în care a născut o fetiță, mai târziu, ea reușind să se recăsătorească și să aibă alți doi copii. Însă, la fel a procedat și fostul ei soț, iar acum ea este nevoită să-și ducă fiica la școală și să-l întâlnească pe bărbatul care a părăsit-o, pozând acum în postura de șot iubitor și tată grijuliu. Madeline este o fire destul de vulcanică și plină de energie, îi place să spună lucrurile în față, atunci când se simte deranjată, dar este și genul care ar fi în stare de orice pentru a-i proteja pe cei dragi.

MV5BMTk1MjM5NDg4MF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDg1OTQ4Nw@@._V1_SX738_CR0,0,738,999_AL_

Celeste este prietenă cu Madeline. La început, ea pare absentă, aiurită, mereu cu gândul în alte părți, dar totodată o femeie cu o frumusețe ieșită din comun, apreciată atât de bărbați, cât și de femei. După câteva pagini, aflăm și motivul comportamentului ei: ea este abuzată de soț. Deși din afară ei par o familie fericită, cu băieți gemeni, care merg în vacanțe extravagante și își permit să cheltuiască cât vor, fără a-și face griji, în spatele ușilor închise nu este deloc așa. Soțul are grijă să nu-i lase urme la vedere, iar ea are grijă să pară în continuare o soție fericită.

MV5BOTIxNTE2NTQ3Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwMzMwOTk2Nw@@._V1_SY1000_CR0,0,666,1000_AL_

Jane este mămica cea nouă. Pe lângă faptul că este nouă, este și extrem de tânără, în comparație cu celelalte. Ne spune încă de la început că fiul ei, Ziggy, a apărut în urma unei aventuri de o noapte, iar ea nu mai știe nimic de tatăl copilului și este nevoită să-l crească în postura de mamă singură. Poate datorită vârstei sau situației în care s-a regăsit, Madeline simte nevoia de a o lua sub aripa ei pe Jane și de a-și lua în serios rolul de prietenă bună.

„Ce voia?

Să se răzbune? Să fie recunoscută? Să-i arate că acum era iubită? Să-l lovească, să-l rănească, să-l reclame? Să-i spună tot ce ar trebui să-i spună în loc de bovinul „pa!”. Cumva, să-i dea de înțeles că nu scăpase nepedepsit, deși, desigur, scăpase?

Voia ca el să-l vadă pe Ziggy.

Voia să se minuneze de băiețelul lui frumos, serios și profund.”

Cele trei femei sunt unite de faptul că fiecare are câte un copil, sau în cazul lui Celeste chiar doi, care urmează să înceapă școala în același loc. Avem parte de multe evenimente, bârfe, certuri între mame, care degenerează într-un adevărat război. Însă totul se termină cu o crimă. Mi-a plăcut realismul poveștii și al personajelor. Pe parcursul a 500 și ceva de pagini, ai timp să descoperi destul de multe despre viețile lor, iar autoarea are destul spațiu pentru a contura totul.

„Ei bine, nu te duci în Pakistan, dacă la asta te gândești. Stai aici și te uiți la America’s Next Top Model, domnișorică!”

Deși este o carte despre o crimă și dezbate problema abuzului domestic, Marile minciuni nevinovate se diferențiază de restul prin umorul ei. Sunt anumite replici și scene la care n-am cum să nu zâmbești, chiar dacă știi că peste câteva pagini va apărea din nou o scenă despre o femeie abuzată de soțul ei sau că la sfârșitul cărții vei afla cine a murit.

9 gânduri despre &8222;Recenzie – Marile minciuni nevinovate de Liane Moriarty&8221;

1. Nu cred că am citit o astfel de carte. Am auzit de cărți care să aibă în prim plan mame singure cu caracter puternic și dornice să se facă auzite și înțelese. Sunt atrasă de această carte. Poate pentru că este un subiect nou şi acaparant pentru mine. Iar din ce ai povestit tu sună a film această poveste.

1. Chiar va fi făcută o mini-serie după această carte, iar pozele sunt luate din cast-ul pentru seria respectivă. Din câte am înțeles, va apărea în 2017.

1. Foarte tare! Am avut eu un feeling😂 Asta înseamnă că trebuie să citesc cartea până atunci. Mulțumesc pentru informație!