5 cărți de citit în vacanță

Umblam zilele trecute pe blog *la statistici mai exact, nu la articole, am un fel de spaimă în a-mi reciti articolele după ce le public, mai ales pe cele vechi* și mi-a sărit în ochi acesta.  În caz că vă este prea silă să-l deschideți *vă înțeleg :))*, este un post în care povesteam ce am de gând să fac în acea vară. Știu că am reușit să realizez doar jumătate din ele, daaar cui îi pasă? Îmi place să fac liste, să presupun că sunt organizată, chiar dacă nu sunt și să vorbesc despre cărți. Așa că vreau să vă arăt 5 cărți pe care vreau să le citesc vara aceasta.

1.Marea călătorie a lui Amy și Roger de Morgan Matson: Am ținut să o pun prima deoarece mi se pare cartea perfectă pentru vară. Mi-o doream de vara trecută , dar n-am avut ocazia să mi-o achiziționez. De data asta, cum am văzut-o la reduceri, am trimis-o direct în coșul de cumpărături.

descărcare (1)

Prezentare: Amy Curry are parte de un an groaznic. Mama ei a hotarat sa se mute in celalalt capat al tarii si are nevoie de Amy ca sa aduca masina lor din California in Connecticut. Exista insa o mica problema: de la moartea tatalui ei, din primavara trecuta, Amy nu a mai fost capabila sa se urce la volan. Cu aceasta ocazie, intra in scena Roger, fiul in varsta de nouasprezece ani al unei vechi prietene de familie, care se dovedeste a fi neasteptat de atragator… dar are si el problemele lui de rezolvat. 

Amy nu isi planificase ca in aceasta calatorie sa cunoasca oameni noi si sa ajunga sa se impace cu moartea tatalui ei. Iar Route 50 – cel mai singuratic drum din America, Muntii Colorado, campiile din Kansas, restaurantele tip vagon, motelurile sordide, Graceland, casa regelui Elvis, nu faceau nicidecum parte din traseu. Dar pe masura ce parcurg impreuna acest drum, Amy descopera ca oamenii de la care asteptai cel mai putin sunt cei de care s-ar putea sa ai nevoie cel mai mult – si ca uneori trebuie sa traiesti momente de ratacire ca sa iti (re)gasesti drumul spre casa. 

2. Exuvii de Simona Popescu: Am încercat să o citesc într-o zi la școală, dar era mult prea multă gălăgie în jur și nu reușeam să fiu destul de atentă. Așa că m-am lăsat și mi-am zis că mă reapuc de ea când voi avea destul timp. Chiar mi s-a părut genul de carte căreia trebuie să-i dedici toată atenția.

exuvii-top-10_1_fullsize

Prezentare: Enigmaticul titlu al cartii spune, intr-un fel, totul: caci „exuviile“ sunt pieile lepadate, carcasele subtiri lasate in urma de fluturi atunci cand ies din pupe, invelisurile naparlite ale vietatilor care, crescand, se transforma cu totul. La fel facem si noi cu ipostazele noastre vechi, infantile, imature, pe care le ingropam in uitare.

Simona Popescu, ea, nu poate si nu vrea sa le abandoneze: le strange, le colectioneaza, le suprapune intr-un timp prezent care, ca intr-o sincronie perpetua, aduna toate varstele precedente la un loc. Credinta ei este ca psihologia individuala, identitatea, personalitatea isi pierd consistenta daca renunta la pasii anteriori. Nu suntem doar ce suntem, ci si ce am fost. Iar adevaratele abisuri ale fiintei se ascund in trecut, in experientele instrainate ale avatarurilor care ne-au purtat numele.

3. Încleștarea regilor (Cântec de gheață și foc #2) de George R.R. Martin: Vara este anotimpul cărților groase și clar aceasta este cea mai groasă carte necitită din biblioteca mea. Abia aștept să văd cum vor evolua lucrurile în acest volum.

Prezentare: Inclestarea regilor, este cea de-a doua carte din saga fantasy Cantec de gheata si foc (Game of Thrones), scrisa de George R.R. Martin. O complexa intriga politica, dinastii rivale, iubiri, tradri, sfetnici rauvoitori, regi incapabili, cavaleri, castele, codri de nepatruns, un gigantic zid de aparare impotriva fortelor nestiute, bastarzi si dragoni de mult disparuti.

Taramul uitat al luptei si razbunarii, al vrajitoriei si razboiului. O poveste in care fecioarele se aliaza cu nebunii, fratii comploteaza unul impotriva celuilalt, iar mortii se ridica pentru a intuneca pamantul. Intr-un climat al incestului si al fratricidului, al alchimiei si al crimei, pretul gloriei va fi masurat in sange si va fi platit celor mai cruzi invingatori.

Timpul si-a iesit din matca. Vara de zece ani, linistita si imbelsugata, isi anunta sfarsitul, iar raceala dura a iernii se apropia ca o bestie infuriata. Cei doi conducatori care asigurasera linistea taramului, Lordul Eddard Stark si Regele Robert Baratheon, au cazut prada intrigilor si tradarii.

De la fortareata Piatra Dragonului pana la taramurile amenintatoare din Winterfell, haosul a pus stapanire pe toata suflarea, iar pretendentii la tronul Celor Sapte Regate s-au hotarat sa isi impuna vointa prin foc si distrugere.

4. Neverland de Radu Găvan: Desigur că voi citi toate cărțile primite de la editura Herg Benet, însă pentru asta am o anumită simpatie, dacă pot să o numesc așa. :)) Sunt mai mult decât sigură că această carte mă va impresiona sau devasta. Sau ambele?

neverland_1_fullsize

Prezentare: In aceasta lume rece, demnitatea este acel ceva pe care il poti pastra doar atunci cand nu mai ai nimic de pierdut.

Un barbat bantuit de amintiri se chinuie sa isi creasca de unul singur fetita. In mijlocul intunericului, un baiat incearca sa supravietuiasca. Neverland este o poveste despre fragilitatea lumii in care traim, o poveste despre un zambet de copil reflectat in ochii tatalui sau.

5. La răscruce de vânturi de Emily Bronte: Am citit, acum aproximativ 2 luni, unul sau două capitole din această carte și am ajuns la concluzia că sigur voi ajunge într-un reading slump, dacă voi continua. Așa că m-am oprit. Nu cred că are cum să fie atât de rea, majoritatea aduc numele ei în discuție atunci când vine vorba de cărți preferate. Plus că am o anumită ambiție, să citesc din când în când și câte un clasic.

la-rascruce-de-vanturi_1_fullsize

Prezentare: Reconstituirea unei pasionante povesti de dragoste esuate din cauza unor prejudecati de netrecut. In cercul stramt al unei familii, fratele intervine brutal in destinul surorii sale. Blestemul sentimentelor impiedicate sa se desfasoare in firescul lor se intinde pe mai multe generatii intr-un roman cu o atmosfera de o densitate uluitoare.

Considerata una dintre cele mai frumoase carti ale literaturii din toate timpurile, La rascruce vanturieste o poveste pasionanta de dragoste si razbunare, scrisa intr-un stil alert, plin de forta, de o deosebita frumusete, care a consacrat-o pe Emily Bronte ca unul dintre cei mai mari scriitori englezi.

Cartea subliniaza forta distructiva a dragostei: Catherine si Heathcliff, desi impart o dragoste puternica, sfarsesc prin a se distruge reciproc.

13553425_1122741907798959_1252274425_n

Voi ce aveți de gând să citiți vara asta?

Un gând despre &8222;5 cărți de citit în vacanță&8221;

Lasă un răspuns

