Recenzie – Miss Peregrine de Ransom Riggs

missperegrineDescriere:

O insula misterioasa.

Un orfelinat abandonat.

O stranie colectie de fotografii.

O tragedie il arunca pe tanarul Jacob, in varsta de doar saisprezece ani, pe o insula izolata. Aici descopera ruinele caminului „pentru copii deosebiti“ al domnisoarei Peregrine. Pe masura ce Jacob inainteaza pe holurile si prin dormitoarele parasite, isi da seama ca cei care s-au adapostit candva acolo au fost mai mult decat deosebiti. Poate ca nu intamplator au fost trimisi intr-un loc uitat de lume. Si, oricat de bizar ar suna, ar putea fi inca in viata. Un roman fascinant, ilustrat cu fotografii tulburatoare, care-i va incanta pe adulti, pe tineri si pe toti cei care vor sa se bucure de o aventura in lumea umbrelor.

Recenzie:  V-am prezentat această carte, în câteva din articolele anterioare, ca fiind o mică dezamăgire. Nu a fost o catastrofă totală, dar voiam mai mult de la ea. De prima dată când am auzit de Miss Peregrine, am fost mai mult decât sigură că e o carte horror. Poate de vină e descrierea, poate imaginația mea a fost luată de val sau poate am vrut să fie exact ceea ce îmi doream: o carte despre un orfelinat bântuit, care să-mi facă pielea de găină. Ei bine, acum nu mai contează ce voiam eu să citesc, ci ceea ce chiar am citit.

“I used to dream about escaping my ordinary life, but my life was never ordinary. I had simply failed to notice how extraordinary it was.”
― Ransom Riggs, Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

13414490_1109886279084522_678256804_nAm citit povestea lui Jacob, un adolescent care a încetat să creadă în basmele copilăriei, dar care, atunci când își vede bunicul ucis de o creatură, nu-și poate găsi o explicație rațională. El pleacă să descopere adevărul despre trecutul bunicului și, astfel, dă peste lucruri inexplicabile, de a căror existență nu ai cum să nu te îndoiești.

Au fost momente în care am văzut cartea fix ca pe una pentru copii și alte momente, în care voiam să înaintez cât mai repede pentru a afla continuarea. Dacă în primele 50-100 de pagini eram confuză în legătură cu ceea ce citesc, pe parcurs am lăsat acest detaliu la o parte și am încercat să iau toată povestea ca atare.

Acțiunea mi s-a părut destul de lentă în unele momente, se trăgea de timp cu anumite lucruri, iar sfârșitul destul de grăbit și m-am simțit de parcă urmăream un desen animat și se termina episodul, iar personajele trebuiau să se grăbească. Plus că n-am înțeles anumite secvențe, iar explicațiile, în cel mai bun caz, le voi primi în volumul 2.

“When someone won’t let you in, eventually you stop knocking.”

Personajele au fost cele mai interesante, iar fotografiile au ajutat destul de mult. Însă, din punctul meu de vedere, ar fi fost nevoie și de o descriere mai amănunțită a lor. În plus, nu știu de ce, am avut impresia că erau mai mulți copii în orfelinat, iar pe parcurs s-au evaporat.

Dacă aș mai zice și cât de ciudată mi s-a părut povestea de iubire dintre Jacob și Emma, probabil aș părea un hater, dar, surprinzător, nu sunt. Adică, am citit cărți care sunt mult sub aceasta, deci nu pot să zic că a fost o dezamăgire totala. A primit 3,5/5 de la mine.

Cred că cel mai mare avantaj al acestei cărți este felul în care arată, atât în exterior, cât și interior și, cel mai probabil, acesta a fost principalul motiv pentru care a prins atât de bine la public. Acele poze, peste care dai la fiecare câteva pagini, sunt destul de expresive și te fac să le analizezi, să aprofundezi povestea și să te imaginezi ca făcând parte din ea. Chiar pot să declar că Miss Peregrine este cea mai „arătoasă” carte din biblioteca mea, însă îmi mențin părerea: plecând de la aceste poze și ideea centrală, se putea realiza ceva mult mai strălucit. Aici sunt strict subiectivă și sunt influențată și de așteptările mele de până de deschid cartea.