De văzut #2: Captain America: Civil War (2016)

De când cu prietenul meu, cinefil înrăit, am ajuns să merg destul de des pe la cinema. Nu că m-aș plânge de acest lucru, ba din contră, anumite filme, care să zicem că „nu erau genul meu”, au ajuns să mă surprindă într-un mod plăcut. În această categorie intră și filmul Civil War.

Pe bune? Supereroi? Dacă-mi ziceai acum câțiva ani că o să mă uit la un film cu supereroi și o să-mi placă atât de mult, ți-aș fi zis că ești nebun. Însă, acum, după ce am fost la premieră la Deadpool  și la Batman vs. Superman, iar zilele trecute la Civil War, ei bine, preferințele mele, la categoria filme, și-au mărit aria .

civil-war-international-poster

Prăpădul stârnit de Ultron pe Terra face guvernele lumii să se întrebe dacă există vreo șansă să îi țină în frâu pe supereroi. O lege mondială îi obligă pe aceștia să se deconspire autorităților. Dacă Tony Stark susține legea, Căpitanul America crede că aceasta limitează libertățile individuale. Alți supereroi se aliază pozițiilor celor doi Răzbunători, iar curând se va ajunge la un război civil al supereroilor. Cine va învinge și cu ce preț?

Nu sunt eu aia pretențioasă când vine vorba de filme. De obicei, atunci când mă duc la cinema, îmi place să mă las surprinsă, la fel cum procedez în cazul cărților, de altfel. Nu caut păreri sau recenzii, iar, în cel mai bun caz, mă uit la trailer pe youtube să-mi fac o mică idee despre ce e vorba.

Civil War nu doar mi-a plăcut, ci m-a făcut să vreau să urmăresc și celelalte filme din această producție. Ca să înțelegeți ceea ce vreau să zic: a doua zi, după ce l-am văzut, căutam pe net lista cu restul filmelor și mă rugam să vină cât mai repede vacanța aia, să pot să mă uit la ele, fără să mă simt vinovată, că nu învăț pentru o teză sau mai știu eu ce.

2015-11-25_05_10_37.0

Cred că motivul principal pentru care am vrut să merg la acest film a fost același ca la Batman vs. Superman. De ce se luptă eroii între ei? Aveam concepția asta, încă din copilărie, eroii sunt buni, ei vor să învingă răul, deci, de ce s-ar lupta personajele pozitive între ele? Cu toate că prin sală erau mai mulți fani ai acestor producții Marvel, care știau cam tot ce trebuia de știut despre supereroi, și doar câțiva ca mine, veniți din curiozitate/plictiseală, țin să cred că povestea m-a captivat la fel de mult.

tumblr_nyczh8GIKN1r3e92ro2_500

Când am zis că filmul m-a surprins, m-am referit la faptul că eram pregătită și să întâlnesc povestea clișeică: eroii își rezolvă problemele, apare personajul malefic, eroii restabilesc binele și devin mai eroi decât erau înainte? Okay, ați prins voi ideea. Mi-a plăcut că s-a pus accentul pe victime. Adică mai mereu în filme vezi cum cei buni luptă cu cei răi, trag cu gloanțe în public, sparg geamuri, dărâmă clădiri, este aruncat explozibil, dar rar se întâmplă să-i tragă cineva la răspundere pe eroi pentru victimele colaterale. Acest lucru se întâmplă în Civil War și, de aici, se desprinde idee centrală în jurul căreia este construită povestea. Am mai apreciat că filmul conține și scene amuzante, nu foarte multe, să nu deranjeze, dar au fost un fel de „gură de aer” de la toată seriozitatea și tensiunea aia. Au fost momente în care absolut toată sala râdea.

De asemenea, acest film m-a făcut să vreau să urmăresc povestea de la început, doar prin faptul că erau prezente anumite referiri, pe care nu le prindeam . În plus, știu povestea a doar câtorva personaje din film, și alea ori din desene, ori din filme urmărite pe sărite.

giphy

Ei bine, mie mi s-a părut un film mai mult decât bun. Nu de 10, dar 8-9 tot a luat de la mine. 10 dau doar la filmele speciale. Cât despre voi, ați văzut vrun film din această producție? Dacă da, cum vi s-a părut?

 

Lasă un răspuns

