De văzut #1: Vikings

Cum de multe ori se întâmplă să n-am nici cel mai mic chef de citit, cea mai rapidă variantă pentru a-mi pierde timpul este să mă apuc de un serial sau să mă uit la un film. Îmi vine greu să o numesc „pierdere de timp”, dar chiar asta este. :)) Adică te uiți la un episod, povestea te prinde, te uiți și la următorul, și la următorul și tot așa până realizezi că ai terminat un întreg sezon într-o singură zi. Însă tu ești ceva gen: Sorry, I’m not sorry. Ce să zic, serialele sunt o plăcere vinovată.

Cum în ultimul timp n-am citit mai nimic, abia azi mi-a revenit dorința de citit, m-am gândit să vă vorbesc despre un serial pe care l-am văzut acum câteva săptămâni. Numele lui este Vikings, probabil câțiva dintre voi ați auzit de el.

vikings

Sinopsis: „Vikings” urmărește aventurile lui Ragnar Lothbrok, cel mai mare erou al vremurilor sale. Serialul ne prezintă viața și acțiunile bandei de vikingi, dar și a familiei lui Ragnar și drumul său către tronul triburilor vikinge. Pe lângă faptul că este un luptător neînfricat, Ragnar îmbrățișază tradițiile și devotamentul către zei, legenda spunând că era un descendent direct al lui Odin, zeul războiului și al războinicilor.

Părerea mea: Nu mă așteptam să-mi placă atât de mult un serial istoric, dar după câteva episoade eram total fascinată și prinsă în poveste. Credeam că o să am parte de ceva mult prea violent, care să mă facă după câteva episoade să-l abandonez.

Chiar dacă există violență, adică aproximativ în fiecare episod vezi topoare aruncate, cel puțin un om decapitat și vikingi cu scuturi, pregătiți să lupte, asta nu știrbește cu nimic farmecul serialului.

Mi-a plăcut că și religia se află printre temele serialului. Afli lucruri noi și vezi diferite tipuri de gândiri și abordări ale religiei. Pe de o parte sunt vikingii considerați păgâni, care cred în zei și în Valhalla, un loc unde ajung doar cei mai curajoși luptători, raiul lor, iar pe de altă parte sunt creștinii. Aceste credințe se ciocnesc pe tot parcursul serialului, personajul principal ajungând să transforme un creștin, din propria slugă, într-unul dintre cei mai de încredere oameni ai săi.

Subiectul principal al serialului îl constituie dorința nordicilor de a descoperii și cucerii noi tărâmuri. Acest lucru duce la tot felul de lupte, mai întâi cu englezii, după aceea cu francezii.

Eu am rămas la sezonul numărul 4, dar abia aștept să apară cât mai multe episoade, deoarece mi se pare un serial care chiar merită urmărit.

Puteți vedea trailerul AICI.

 

Lasă un răspuns

