Recenzie – Circul nopții de Erin Morgenstern

circul-noptii_1_fullsizeDescriere:  Circul Noptii prezinta o poveste seducatoare, plina de aventura, magie si poezie, o poveste de dragoste magica pentru cititorii de toate varstele, aparuta la editura Corint. Tanara scriitoare Erin Morgenstern urmareste periplul aventuros al unui circ fermecat.

Sub cupola corturilor nocturne, in dungi albe si negre, te asteapta o experienta cu totul unica, o sarbatoare a simturilor – poti sa te pierzi intr-un labirint de nori, sa ratacesti prin meandrele unei gradini luxuriante construite din gheata, sa privesti uimit la contorsionista tatuata care se strecoara intr-o minuscula cutie de sticla si sa te imbeti cu miresmele de caramel si scortisoara ce adie ametitor prin aer. Insa, in spatele norilor de fum si al oglinzilor, se deruleaza o competitie crancena – un duel intre doi tineri magicieni, Celia si Marco – antrenati inca din copilarie sa concureze intr-un „joc“ implacabil de catre maestrii lor misteriosi. Necunoscuta celor doi, aceasta este insa o confruntare din care doar unul dintre ei va reusi sa iasa invingator, iar circul este scena pe care se desfasoara o batalie cumplita a imaginatiei si vointei.

Dar cand o dragoste profunda, pasionata si magica se infiripa intre cei doi protagonisti, batranii lor maestri trebuie sa intervina, iar consecintele vor fi periculoase pentru toti cei implicati.

Recenzie: Mă învârteam de ceva vreme în jurul acestei cărți, adică mi-o dorea, dar mi-era teamă să nu am parte de o dezamăgire de proporții. În jurul meu erau prea mulți cititori care o iubeau, era ceva ciudat, recenziile și părerile fiind în cea mai mare parte pozitive. Nici nu cred că am văzut pe cineva spunând un lucru rău despre ea.

Circul Nopții avea mari șanse să ajungă una din cărțile mele preferate, iar, dacă privesc obiectiv, nu am absolut nimic de reproșat. Stilul autorului este impecabil și diferit de ceea ce găsești în restul cărților, în acest sens mi-a adus aminte de Markus Zusak. Nu că ar avea  ceva asemănător în stilul de scris, doar că ambii au ceva special și au ceva ce te face să le divinizezi felul în care unesc ei cuvinte simple, iar tu te simți de parcă ai citi cea mai aleasă poezie sau ai asculta o melodie care-ți face pielea de găină. E de parcă ai mânca Nutella! Atât de mult te unge pe suflet.

large54Povestea este, de asemenea, complexă. Noțiunea de circ a fost dusă la un cu totul alt nivel. Nu e vorba de un magician care-ți scoate un iepure din pălărie, de un clovn obosit care-ți face o sabie din baloane sau de niște animale care, din frică, îți execută o săritură. Tot ce se află în acest circ este artă. Competiția dintre cei doi nu este o luptă cu bețe dintre doi copilași, eu am privit totul ca pe un joc de șah. Fiecare își făcea mutarea și aștepta răspuns de la celălalt. Interesant este faptul că lupta nu aparține de drept celor doi, ci mentorilor lor. Tatăl Celiei, care crede că iluzionismul este ceva înnăscut și perfecționat cu timpul prin muncă și exercițiu, și mentorul lui Marco, Alexander, care crede că iluzionismul poate fi învățat prin studiu și citirea anumitor cărți. Lupta dintre ei ține de foarte mult timp, iar jucătorii, ca de fiecare dată, nu știu care anume e miza, cum se va termina și prin ce mod va fi desemnat câștigătorul.

Dar, după cum am spus mai sus, n-am putut să o numesc una din cărțile mele preferate, deoarece m-a prins într-o „perioadă proastă”, să zicem. M-am întins cu ea pe parcursul a câtorva luni și asta a știrbit din farmecul cărții. Nu pot să nu mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă o citeam într-un alt moment, însă cred că voi rămâne cu acest dacă.

Concluzia este că recomand cartea, deși pare destul de mare, sunt sigură că nu o să vă plictisească și competiția dintre cei doi vă va fascina cu totul.

Mulțumesc pentru această carte Librislibrărie online unde puteți găsi o mulțime de cărți online, iar transportul este gratuit.

2 gânduri despre &8222;Recenzie – Circul nopții de Erin Morgenstern&8221;