Recenzie – Fata dispărută de Gillian Flynn

Descriere: „Cine eşti?”
„Cum am ajuns aici?”
Sunt întrebări care îl frământă pe Nick în ziua când sărbătoreşte cinci ani de căsnicie. Şi tocmai acum, soţia sa dispare pe neaşteptate. Primul suspect este Nick. Deşi îşi susţine nevinovăţia, dovezile împotriva lui nu încetează să apară. Sub presiunea mass-mediei, face paradă de cinism şi de minciuni. Iar jurnalul lui Amy, descoperit de poliţie, dezvăluie că mariajul lor era departe de a fi perfect.

Este Nick un ucigaş?
Adevărul îţi dă fiori: este mai întunecat decât ţi-ai fi imaginat.

Recenzie: În caz că nu ați observat până acum, sunt o mare fană a genului thriller. Se întâmplă asta nu doar pentru că mă fascinează să descopăr criminalul/vinovatul din  fiecare carte, ci pentru că iubesc felul în care autorul se joacă cu mintea cititorului, unii dintre ei descurcânduse extrem de bine.

„E tulburător să rememorezi o amintire caldă şi să te simţi în acelaşi timp înfrigurat până la oase.”

În primele 100 de pagini din Fata dispărută, avem parte de cuplul perfect. Nick și Amy povestesc atât de frumos despre viața lor conjugală încât ai impresia că oamenii aceștia au trăit într-o țară a unicornilor, știți voi, având curcubeul deasupra capului, mâncând vată de zahăr din nori etc. Însă, tabloul ăsta e mult prea aproape de perfecțiune, dacă nu chiar perfect, iar asta mi-a dat imediat senzația că ceva nu e în regulă, că anumite culori nu se îmbină. După ce trecem de aceste pagini, în jurnalul lui Amy apar anumite pasaje despre cum s-a schimbat soțul ei, ajungând într-acolo încât să o îmbrâncească și, de ce nu, să-i vrea moartea. Surprinzător, sau nu, ea dispare, iar Nick pare singurul vinovat.

Amy e făcută să placă cititorului. Pentru femei e ceva de genul: „Ce fată curajoasă. Cât de înțelegătoare e. Săraca, n-ar trebui să aibă parte de un soț ca acesta”, iar pentru bărbați : „ Ce tipă faină, vreau și eu una!”. Contraziceți-mă dacă nu e așa! Fata asta știe să stârnească sentimente de la invidie și admirație, până la milă și regret.  Pe când Nick este clar pus acolo ca să i se spargă toate oalele în cap/să arunce publicul cu roșii în el. Eu nu l-am crezut vinovat, dar spre jumătatea cărții aveam oarecare dubii, tipul chiar e ciudat și au existat unele ieșiri necontrolate care m-au pus pe gânduri. Și îmi susțin ideea: autorii de cărți thriller chiar știu cum să se joace cu minte cuiva.

Nici eu, ca o mulțime de alți cititori, n-am adorat finalul. Sincer, mă așteptam, sau mi-aș fi dorit, încă o lovitură de grație, știți de genul să mă lase complet lată pentru că de-abia îmi revenisem după cea de la jumătatea cărții. Cert e că sfârșitul chiar e împăciuitor, e un happy-ending mai ciudat, dar asta mă duce cu gândul la un lucru: la final, toți primim ceea ce merităm.

Mi-a mai plăcut faptul că Gillian Flynn a știut cum să dozeze toată cartea, iar momentele de plictiseală au fost inexistente la mine. A pornit de la o idee de bază, a dezvoltat-o, la sfârșit urmând să se asigure că și cele mai mici detalii au fost analizate. A demonstrat cât de capabilă e o minte umană, cum poate ea să-și întreacă limitele și să creeze ceva frumos sau ceva monstruos, cum aparențele înșeală mai mereu și, uneori, sub o blană de oaie, se poate afla un adevărat lup. Se vede că a muncit la scrierea acestei cărți și n-a făcut nimic de mântuială, acest lucru m-a făcut să-mi doresc să-i citesc și celelalte volume, să văd dacă se menține la același nivel. Eu nu pot decât să vă recomand cartea și să vă asigur că veți avea parte de o lectură cel puțin surprinzătoare.

Mulțumesc pentru această carte Librislibrărie online unde puteți găsi o mulțime de cărți online, iar transportul este gratuit.

4 gânduri despre &8222;Recenzie – Fata dispărută de Gillian Flynn&8221;

1. Da e adevarat , autoarea chiar stie sa se joace cu mintea cititorului , cred ca sunt printre singuri care au adorat sfarsitul cartii , e adevarat ,cand am terminat-o eram ceva gen ” chiar asa se termina??” dar acum nu pot sa imi imaginez un mod mai bun de a se sfarsi , cum ai spus si tu la final toti primim ceea ce meritam.