Recenzie – Orașe de hartie de John Green

Descriere: Lumea se răstoarnă cu doar câteva săptămâni înainte de terminarea liceului: Margo reapare în viața lui Quentin. În toiul nopţii, îmbrăcată în costum de ninja, gata pentru o nouă aventură. Extravagantă, frumoasă, imprevizibilă şi independentă, Margo l-a fascinat dintotdeauna pe Quentin. Îndrăgostit iremediabil de ea, o urmează orbeşte, încântat să ia parte la planurile jucăuşe şi vindicative ale ingenioasei Margo.

Numai că fata dispare iar. De data aceasta definitiv. Margo, fata visurilor care a fost întotdeauna o enigmă, acum devine un mister. Pentru Quentin. Care nu mai găseşte nimic altceva decât indicii… lăsate de ea pentru el. De aceea, decide să le urmeze.

Recenzie: Deși i-am acordat un punctaj destul de mic (3/5- mai mult 2.75/5), nu pot să zic că am fost dezamăgită. N-ai cum să fii dezamăgit de ceva de la care nu aveai prea multe așteptări, nu? Cert e că această carte mi s-a părut cea mai slabă dintre cărțile lui John Green (încă n-am citit Fulgi de iubire și Will Grayson, Will Grayson, dar acelea sunt în colaborare cu alți autori).

Nu vreau să-ncep să arunc din prima cu roșii în carte, așa că vă zic cu cea mai mare sinceritate: jumătate de ea e chiar mai mult decât okay. Începutul m-a entuziasmat destul de mult, acțiunea era alertă și pe alocuri erau faze amuzante cât să-mi smulgă un zâmbet. Credeam că am dat de ceva acolo, dar următoarele pagini după dispariția lui Margo mi-au demonstrat fix contrariu. Practic, muream de plictiseală. Au fost 100 și ceva de pagini sau mai mult, în care personajele astea stăteau și căutau indicii despre unde a plecat Margo. „Căutau indicii” sună bine, doar că ei nu găseau mai nimic, ci doar se plimbau prin clădiri părăsite pline de șobolani. (iupii)

Am trecut de partea asta și ÎN SFÂRȘIT se întâmpla ceva. Autorul s-a îndurat de noi și ne-a oferit puțină acțiune. Din nou m-am simțit ca la începutul cărții, îmi ziceam că cel puțin a reușit să facă ceva cu sfârșitul, dar m-am pripit și acum. Sfârșitul n-a avut nici cel mai mic sens. Așa zisa explicație nu are nici un pic de credibilitate.

Revin, dacă se mai micșorau paginile la partea aceea plictisitoare și dacă aveam alt sfârșit, cred că aș fi putut să-i dau chiar 4-5/5.

Oh, dar stați că mai am ceva de care să mă plâng, se pare că în această recenzie mă voi plânge cât pentru 5. Margo. Doamne, cât de antipatică mi-a fost tipa. Deși mulți o aseamănă cu Alaska, eu le văd în moduri diferite. La aspectul fizic recunosc că în mintea mea seamănă destul de mult și cred că autorul are o fixație în a crea personajele principale feminine după același tipar, însă, pe lângă caracterizarea lui directă, mai avem parte și de o caracterizare indirectă ce reiese acțiunile personajelor.(mă simt ca la ora de română)

Alaska avea câțiva prieteni, iar aceștia erau sinceri și țineau la ea. Nu erau populari, ci erau genul acela de persoane care se au bine cu mai toată lumea, adolescenți de treabă care știu să se facă plăcuți . Margo este fata populara, cu iubit super popular, cu prieteni falși, dar de asemenea populari. Nu, asta nu e tot, autorul vrea să o facă mai sufletistă și să spună că ea îi ruga pe tipii populari să nu se ia de cei mai cuminței („tocilarii”). Ce fată bună, nu? Nu, doar ipocrită. Se presupune că le ia apărarea, dar nu se obosește niciodată să vorbească cu ei, nici măcar cu prietenul ei din copilărie. „Bună! Ce mai faci?”. Neah, tipa e prea bună pentru asta.

Plus tot scandalul pe care l-a făcut când s-a hotărât să plece. Putea să se răzbune singură pe prietenii care au trădat-o și să plece. Dar nu… a fost nevoie să-l ia cu ea pe prietenul din copilărie (da, cel pe care nu-l băgase în seamă ani de zile) și după dispariția ei să lase intenționat indicii peste tot despre locul unde vrea să se ducă. Nu vrea să fie găsită, dar lasă indicii. E logic, cum să nu fie?

Nu cred că mai am altceva de adăugat. Aștept filmul, poate e una din acele excepții în care filmul e mai bun. Eh, visez și eu puțin.

5 gânduri despre &8222;Recenzie – Orașe de hartie de John Green&8221;