Recenzie – Interviu cu un vampir de Anne Rice

interviu-cu-un-vampir

Această carte a zăcut în biblioteca mea un an întreg. Îmi tot ziceam că-i vine și ei rândul, dar o lăsam baltă mereu și începeam alte cărți care-mi stârneau mai mult interesul. Însă, acum câteva săptămâni, am pus piciorul în prag și am zis că trebuie să o citesc.

Interviu cu un vampir începe destul de promițător. După cum probabil v-ați dat seama totul este scris sub forma unui interviu acordat de vampirul Louis unui băiat foarte tânăr (presupun că un reporter începător). Louis povestește despre viața lui și despre principalele momente din ea. Aflăm despre familia lui, despre cum moartea fratelui său mai mic a produs o ruptură în sufletul său, cum nu se mai simțea el însuși și, într-un moment de slăbiciune, s-a lăsat transformat în vampir de către arogantul și misteriosul Lestat. Acesta este doar începutul poveștii …

Cele doua personaje sunt într-o totală antiteză. Louis urăște să ucidă, el nu vede în oameni doar o sursă de hrană, el are conștiință. Încearcă să-și înțeleagă viața de vampir, să afle care este rolul său pe lume și dacă este un produs al Binelui sau al Răului. La polul opus se află vampirul Lestat. El ucide cu plăcere, uneori chiar din plictiseală sau doar pentru a-și mări lista sa de victime. Este un vânător ce savurează suferința prăzii sale, bucurându-se de ea, este o fire răzbunătoare și orgolioasă, dar,  în același timp, este un vampir ce se simte singur. De acestă cauză îl „creează” pe Louis și face tot ce-i stă în puteri să-l țină aproape de el.

Mi-a plăcut schimbul de replici dintre cei doi, vampirul și reporterul, mi s-a părut un lucru original din partea autoarei, dar, la un moment, acest schimb de replici se oprește și vampirul Louis relatează întâmplările continuu, fără niciun fel de pauze. Erau momente pline de acțiune, dar totul părea obositor și îngreunat din cauza paginilor pline de scris. Fără paragrafe, fără linii de dialog. Începuse să mă plictisească și să mă facă să mă opresc din citit după 5-10 pagini.

Concluzia? Cartea merită. Dacă sunteți fani al acestui gen, Interviu cu un vampir este un must-read.

Citate: 

„Eşti ca un adult care, privind spre copilărie, îşi dă seama că n-a apreciat-o niciodată. Nu poţi, ca bărbat, să te întorci la grădiniţă ca să te joci şi să ceri dragoste şi grijă numai pentru că acum le cunoşti valoarea.”

„Singura putere care există se află în noi înşine…”

„Ce înseamnă să mori când poţi trăi până la sfârşitul lumii? Şi ce altceva este „sfârşitul lumii” decât o expresie, pentru că, cine ştie măcar ce e lumea însăşi?”

6 gânduri despre &8222;Recenzie – Interviu cu un vampir de Anne Rice&8221;

  1. Îţi recomand să continui seria, Anne Rice e singura autoare (pe lângă Bram Stocker), care a ştiut să mă impresioneze atunci când a creat un vampir ❤

    1. Daca pun mana pe ele, n-o sa le zic nu. Urmatoarele volume continua actiunea din primul? Adica este vorba tot de Louis sau se spune povestea altor vampiri?

  2. Neapărat să continui seria. Vampirul Lestat e de departe cea mai bună și mai apoi Regina Damnaților. Anne Rice este mama lor. A „desenat” o istorie a vamirilor cum nu cred că va mai reuși cineva. 😀

    1. Adevărul e că vampirii ei sunt cu mult in fata celorlalti. Cred ca la asta a contribuit si felul in care scrie. Voi incerca si celelalte carti! 🙂

  3. poti te rog sami trimizi toata cartea adika so citesc dupa spusele voastre mi se pare ca e o carte foarte interesanta si pentru virsta mea va rog trimitetimieo vreau nespus de mult so citesc mai ales cami plac cartile,filmurile si serialurile care sunt cu vampiri va rog trimitetimeo

Lasă un răspuns

