eBook vs. Print Book

Hei, oameni faini și iubitori de cărți!

Azi aveam chef să vă scriu. Nu o recenzie, ci pur și simplu să discutăm despre ceva. Așa că am stat puțin și am procesat, căutând un subiect destul de bun, și mi-am zis: Dar de ce să nu încep cu ceva clasic? Să-mi spun părerea despre ceva destul de întâlnit.. și k-boom a ieșit ideea: EBOOK VS. BOOK. Prin book mă refer atât la hardcover (cele cartonate), cât și la paperback (cele cu copertă simplă).

largeEi bine, acest subiect a fost discutat și tot discutat și din nou discutat, câțiva cititori fiind într-o tabără, alții în cealaltă tabără, iar restul rămânând undeva pe la mijloc.

Eu mă aflu în categoria aia de oameni care nu și-ar da în viața lor cărțile fizice pe cele electronice. Am citit 2-3 ebook-uri până în prezent *numărul va rămâne același pentru mult timp*, iar fraza aceea demodată: „ Sentimentul pe care-l ai când citești o carte electronică nu poate fi comparat cu sentimentul pe care-l ai atunci când ții cartea în mână” sunt cât se poate de adevărate. Din respectivele ebook-uri, nu-mi amintesc mai nimic. Nici personaje, nici acțiune și am atât de multe goluri în cap, încât mă simt de parcă nici nu le-am citit. Acest lucru s-a întâmplat deoarece cărțile respective nu mi-au transmis nici cel mai mic sentiment. Am stat în fața unui monitor și le-am citit fără să-mi stârnească un zâmbet sau să mă facă să mă revolt, să mă facă să le iubesc sau să le urăsc, măcar să mă facă să-mi creez o părere despre ele. Nimic, pur și simplu nimic! Și chiar nu cred că am avut eu ghinionul să nimeresc 3 cărți foarte slabe.

Eu vă spun ceea ce mi s-a întâmplat mie *accentuez acest mie*. Sunt sigură că există destul de mulți cititori ce n-au astfel de probleme atunci când citesc la calculator/laptop/tabletă/kindler/telefon.

De asemenea, sunt conștientă că există avantaje și dezavantaje de ambele părți. Ebook-urile sunt mai ieftine, chiar gratis *aici fac referire la piraterie* și normal că-ți convine să citești gratis decât să dai bani pe o carte. Doamne ferește să renunți la un pachet de țigări sau să nu-ți cumperi ultimul tip de mascara pentru o carte. Okay, deviez de la subiect și-mi mai fac și nervi degeaba. Ideea e că, momentan, ambele sunt la egalitate și, indiferent prin ce mod, lumea încă citește.

Cât despre voi? Ce preferați? Ebook sau carte tipărită?

8 gânduri despre &8222;eBook vs. Print Book&8221;

  1. Eu aleg cartea tiparita, nu imi place sa citesc pe telefon, calculator sau pe orice altceva din aceasta categorie.

  2. Si eu merg 90% pe old school, si prefer cartile tiparite, ebook-ul e mai tentant doar pentru ca gasesti toate cartile gratis daca stii unde sa le cauti…ps: mai pune un VS Audiobooks 😉

  3. Mult timp a fost complet pro carte tiparita – aceleasi motive legate de sentimentul pe care il ai cand tii cartea in mana, mirosul special pe care doar o carte il are, dorinta de a imbratisa un volum care te-a fermecat, etc. Astazi sunt undeva la mjloc, cumpar in continuare carti tiparite si le prefer oricand, dar ma bucur din plin de cartile in format electronic pe care le primesc pentru review cu mult inainte sa apara in librarii / e-book shops (mai ales daca e un titlu pe care il astept, un autor pe care il urmaresc, o serie pe care am inceput-o si care ma tine cu sufletul la gura), de posibilitatea de a pleca cu ele in vacanta pe un singur device pe care sa il port mereu in geanta, de posibilitatea de a citit in intuneric fara sa imi deranjez sotul de la somn cu o lumina de veghe, etc.

    Dar pentru mine sunt 2 lucruri diferite, nu le vad ca si concurand intre ele. E ca preferinta de a bea apa pura sau un suc/ceai/orice alt lichid aromat – fiecare varianta astampara setea, dar experienta e diferita si uneori pur si simplu simti nevoia de una sau cealalta, fara sa te simti stanjenit/stanjenita pentru alegerea facuta.

    Audiobooks insa e un termen care ma depaseste complet, am incercat dar si pe mine ma trimite la somn, plus ca imi pierd prea usor concentrarea si uneori ma irita la culme vocea naratorului, mai ales cand interpreteaza voci diferite si isi „pitzigaiaza” vocea sau o ingroasa, dupa caz..

  4. Am dat peste postarea asta și m-a atras titlul. Mi-am luat recent Kindle și e ok cititul pe el: nu dor ochii, nu e incomod, nu îți obosește mâna, ajungi repede la notițele tale. Dar parcă totuși îmi lipsește să stau cu un creion în mână și să subliniez pasajele cu tot felul de culori, să îmi las un semn de carte unde am rămas, să fiu atentă să nu îndoi colțurile. Într-adevăr, sentimentul de a ține o carte adevărată în mână e unic, dar atâta timp cât cineva citește, în orice format, e lăudabil.

Lasă un răspuns

