Recenzie – Shining de Stephen King

shining-hardcover_1_fullsizeDescriere: În Hotelul Overlook, ca într-un castel vrăjit de o sumbră și sângeroasă magie, sălășluiește o forță misterioasă și monstruoasă, care începe să strălucească ( precum Danny, care are numai cinci ani, dar este un Shiner, adică este înzestrat cu o energie psihică supranormală, ce-i dă puteri vizionare) și își face sinistra lucrare în timp ce nebunia izbucnește cu o furie ucigașă..

Acolo se va împlini destinul teribil al condamnatului Jack Torrance și se va petrece dezastrul unei familii. Iar miraculosul Danny se va despărți mult prea timpuriu și prea dureros de candoarea copilăriei.

„Shining este în mod cert o capodoperă – și probabil unul dintre cele mai bune romane cu subiect supranatural din ultima sută de ani.”- Peter Straub

Recenzie: Citirea acestei cărți a început foarte greu. Nu mă acomodam de niciun fel cu stilul lui Stephen King, totul se desfășura foarte greu și chiar am pus-o jos după primele 70 de pagini, spunându-mi că nu am starea necesară pentru ea. Am început frumos altă carte, pe care am terminat-o în 2 zile, și am dat din nou cu ochii de Shining, stând frumos pe noptiera mea, cu semnul de carte în ea. Mă simțeam incomod știind că am lăsat-o baltă și, în chip de scuze, am reînceput să o citesc.

A meritat despărțirea doar pentru împăcarea frumoasă care a avut loc. Am citit-o în 3 zile. Citit e puțin spus, am devorat-o.

Toată acțiunea are loc în Hotelul Overlook, un hotel cu o istorie bogată ce nu conține prea multe întâmplări pozitive. Jack Torrance –fost profesor, dat afară din învățământ pentru rănirea unui elev / alcoolic care speră să se trateze de acest viciu / scriitor ce visează că încă mai poate prinde trenul celebrității – este angajat ca îngrijitor pe timpul iernii și se mută acolo împreună cu soția sa, Wendy, și cu fiul lor în vârstă de 5 ani, Danny. Aceasta este ocazia potrivită pentru a închega relațiile dintre membrii familiei, dar Hotelul are un alt plan în legătură cu locatarii săi.

Titlul cărții reprezintă numele dat darului pe care Danny îl posedă. El este un fel de medium, vede lucrurile ce se vor întâmpla, citește gândurile oamenilor și poate comunica cu ceilalți oameni care dețin această „Strâlucire”, chiar dacă sunt la distanțe uriașe. Acest băiețel a fost personajul meu preferat, m-am rugat pe parcursul întregii cărți să nu pățească nimic. Sper să am ocazia să citesc continuarea, Doctor Sleep, să văd cum a evoluat acest personaj și cum a trecut peste o astfel de traumă.

La Carrie m-am plâns că nu mi s-a părut chiar deloc horror, acela fiind motivul principal pentru care voiam să citesc și altceva de Stephen King. Ei bine, Shining este cu adevărat o carte horror. Nu mi-a făcut pielea de găină, nu am avut coșmaruri, dar recunosc că unele scene sunt macabre și pot să afirm că autorul e un geniu, puțin bolnav mintal, dar tot geniu rămâne. Sunt sigură că voi mai citi și alte cărți ale lui. Sunt extrem de entuziasmată în legătură cu ce povești de groază mai are „Regele” de spus.

Concluzia? Citiți cartea, merită pe deplin.

4 gânduri despre &8222;Recenzie – Shining de Stephen King&8221;

1. Si eu am citit Carrie si am avut aceasi parere si caut o carte care sa ma faca sa il iubesc pe King , am auzit multe lucruri bune despre Shining sper sa o citesc cat mai repede