Recenzie – Înainte să adorm de S.J. Watson

2393

Descriere: Ne definim prin amintirile noastre. Dar daca ne-am trezi brusc fara ele? Daca am uita dintr-odata cum ne cheama, cine suntem, de unde venim, pe cine iubim.

Are 47 de ani si e scriitoare. Se trezeste in fiecare dimineata nestiind unde se afla. O forma rara de amnezie o impiedica sa retina informatii mai mult de 24 de ore. Crede ca are cu 20 de ani putin, ca este singura si ca are intreaga viata inainte. Dar descopera ca locuieste cu sotul ei, Ben si ca majoritatea deciziilor importante din viata sa au fost deja luate. Doctorul ei o sfatuieste sa tina un jurnal care o ajuta sa-si recompuna amintirile de la o zi la alta. Dar intr-o zi deschide jurnalul si citeste: “Sa nu ai niciodata incredere in Ben”.

Oare ce tip de accident a adus-o in aceasta stare? In cine sa aiba incredere? De ce ar minti-o Ben? O cheama Christine. Jurnalul vietii ei se numeste Inainte sa adorm. Ai intrat deja in viata ei.

Recenzie: În sfârșit mi-am făcut și eu curaj să scriu această recenzie. De fiecare dată când încercam, nu-mi venea nimic în minte, nu știam cum să exprim cât de mult mi-a plăcut cartea și ce argumente să aduc pentru a vă face să o citiți. Nu știu dacă voi reuși, dar nu vreau să o mai amân prea mult. 😀

Auzisem multe lucruri bune despre carte, dar ceva mă făcea să dau înapoi când aveam ocazia de a o cumpăra. Aveam senzația că n-o să-mi placă și că la final voi fi total dezamăgită. Cel ce mi-a dat un impuls mai mare a fost trailer-ul filmului. M-a intrigat și în același timp m-a făcut să-mi doresc să aflu mai multe și, astfel, am început să-mi doresc foarte mult cartea, iar librăria online Libris mi-a oferit șansa să o citesc.

111Înainte să adorm este genul acela de carte care-ți toacă mintea mărunt-mărunt, cu tot felul de întrebări. Toate paginile conțin câte o piesă de puzzle pe care noi trebuie să o punem în locul potrivit, pentru a creea o imagine perfectă și clară. Puzzle-ul reprezintă viața Christinei, iar piesele sunt amintirile ei.

Personajele sunt în număr foarte mic, ceea ce mi se pare un avantaj deoarece nu trebuie să ne încărcăm mintea cu tot felul de nume și de personalități. Christine nu poate fi considerată un personaj puternic, mie mi s-a părut mult prea naivă, dar desigur asta se datorează și confuziei ei. Să te trezești fără nici o amintire nu poate fi prea plăcut. Mi-a plăcut povestea ei și am stat cu sufletul la gură, alături de ea, de fiecare dată când aveau loc noi descoperiri.

Sfârșitul a fost genial. S.J. Watson e genul acela de autor care nu se sfiește să arunce cu tot felul de „știri bombă” spre tine și totul mi s-a părut atât de complex, felul în care a aranjat toate detaliile … incredibil.

Dacă sunteți în căutarea unei povești fascinante, care să vă facă să uitați de tot și de toate doar pentru a-i afla deznodământul, aceasta este cartea potrivită!

Lasă un răspuns

