Recenzie ~ Căutând-o pe Alaska de John Green

cautand-o-pe-alaska_1_fullsize

Descriere:

Primul prieten.

Prima iubire.

Ultimele cuvinte

ÎNAINTE. Miles Halter – un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe de viaţă – pleacă la şcoala cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea „Marele Necunoscut”.

Acest Necunoscut se dovedeşte mai tulburător decât şi-ar fi imaginat vreodată când în noul său cerc de prieteni îşi face intrarea seducătoarea Alaska Young. Inteligentă, amuzantă, imprevizibilă, Alaska îl atrage într-o lume misterioasă de lumini şi umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simón Bolívar, faimosul general imortalizat de Gabriel García Márquez: „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?”

DUPĂ. Nimic nu va mai fi la fel.

Fetele vor plânge, iar băieţii vor găsi dragoste, atracţie şi dorinţă în parfumul de vanilie şi ţigări pe care îl răspândeşte Alaska. – Kirkus Revie

Căutând-o pe Alaska surprinde perfect intensitatea trăirilor şi disperarea care definesc adolescenţa. – teenreads.com

Frumuseţea acestui roman stă în faptul că nu ascunde nimic. – The Guardian

Recenzie: În regulă, înainte de a începe să-mi spun părerea despre această carte, vreau să știți faptul că Sub aceeași stea nu și-a lăsat amprenta și asupra mea, defapt nu m-a impresionat deloc și nu mi-a stârnit nici măcar o lacrimă, dar a fost o carte în regulă. Aș minți dacă aș spune că m-am chinuit să o citesc sau că m-a enervat la culmea, din contră! Mi-a plăcut, dar speram să-mi spargă inima în mii de bucăți și să ma lase fără cuvinte, ceea ce nu s-a întâmplat.

Ei bine, cu Căutând-o pe Alaska a fost altă poveste. La început nici nu recunoșteam stilul autorului, mă simțeam de parcă ar fi alt autor cu același nume. Mi-a adus aminte de Stephen Chbosky (cel care a scris Jurnalul unui adolescent timid), după câteva pagini mă simțeam de parcă mă uitam la un film de comedie pentru adolescenți, iar DUPĂ l-am recunoscut. John Green și-a făcut apariția și a revenit la propriul stil, sau cel puțin la stilul pe care l-a folosit în Sub aceeași stea.

tumblr_n2ucse39DC1rikwzno1_500

Miles aka Rotofeiul pleacă în căutarea Marelui Necunoscut. Să recunoaștem, toți vrem să îl găsim și, de altfel, toți vrem să facem o schimbare semnificativă la un moment dat, să lăsăm viața noastră monotonă și să facem ceva spontan, dar de cele mai multe ori în viața reală se termină rău. :)) Pentru Rotofei cred că a fost o schimbare în bine. I-a cunoscut pe Colonelul, Takumi și Alaska. Da, Alaska! Fata al cărei nume se află și în titlu și fata pentru care face o pasiune. Alaska este excentrică, misterioasă, cu tot felul sentimente contradictorii, uneori irascibilă, dar un personaj plin de culoare. Pare un adevărat curcubeu pe lângă Miles, care n-are nimic special și este destul de sec. Nu știu dacă autorul a preferat să-l facă astfel pentru a o scoate mai mult pe Alaska în evidență sau dacă totul a fost neintenționat, însă i-a reușit. Ar fi fost interesant să fi scris și puțin din perspectiva Alaskăi pentru ca noi, cititorii, să vedem ce se află în mintea unui personaj atât de interesant.

What you must understand about me is that I’m a deeply unhappy person. – Alaska Young

Vă recomand cartea, chiar dacă este puțin ciudată la început, vă sfătuiesc să continuați și să o duceți la bun sfârșit. Mie una mi-a plăcut și mulțumesc librăriei online Libris pentru că mi-a oferit șansa de a o citi.

9 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Căutând-o pe Alaska de John Green&8221;

1. O sa fie putin ciudata pana ajungi la DUPA. Ciudata in sensul ca vei gasi 2-3 injuraturi si o scena care nu cred ca-ti va place. Depinde acum de ce varsta ai si de felul tau de a fi. Eu una am inceput sa rad, dar sunt alte persoane care au criticat toate acele lucruri.