Recenzie ~ Divergent de Veronica Roth

ImagineDescriere: Într-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi.În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfîşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.

Recenzie: OMG! În sfârșit a venit și acest moment în care declar că am citit Divergent. Probabil aveți o mică idee despre cât de stresant este să auzi la toată lumea cât de aswome o carte pe care n-ați citit-o. :)) Cursul normal al lucrurilor era să mă dezamăgească, Imaginede obicei asta se întâmplă când aștept foarte mult o carte, dar nu s-a întâmplat asta. Este cartea perfectă, m-a sfărâmat în mii de bucățele și m-a clădit la loc de cel puțin 20 de ori. M-a făcut să simt toate lucrurile posibile fericire, vinovăție, milă, dezamăgire, nervozitate. Aș putea să povestesc câte o secvență pentru fiecare sentiment, dar aș da prea multe spoilere și vreau să trăiți pe pielea voastră fiecare pagină din carte.

O ador pe Tris. Credeam că după ce am făcut cunoștință cu Rose din Academia Vampirilor nu voi mai da peste un alt personaj feminin la fel de puternic și uite că a apărut. Autoarea nu încearcă să o transforme pe Tris în personajul perfect, ea încearcă să o facă să pară cât mai umană, așa că o construiește foarte frumos, atribuindu-i atât calități, cât și defecte. Și pe lângă ea sunt celelalte personaje incredibile: Four, Chrisina, Will și mama lui Tris pe care o ador și pentru care mai aveam puțin și izbucneam în lacrimi.

Când descoperi această lume rămâi șocat. Șocat pentru imaginația fără limită a autoarei, pentru deciziile luate de personaje, pentru tristețea sau pentru fericirea pe care te face să o simți, pentru tot ceea ce este scris în această carte.

“Cu decenii in urma, stramosii nostri au inteles ca nu ideologiile politice, crezurile religioase, deosebirile de rasa sau de nationalitate sunt de vina pentru razboaiele din lume. Mai degraba, au tras concluzia ca de vina este personalitatea umana… inclinatia omenirii catre rau, in oricare forma ar fi. Ei s-au impartit in factiuni care cauta eradicarea acelor insusiri considerate de ei raspunzatoare pentru neoranduiala lumii.”

Imagine

Cartea este uimitoare, am pierdut noțiunea timpului când am citit-o, iar la final eram ceva de genu: „Ok, acum ce fac cu viața mea?”. Răspunsul normal era să mă duc să-mi cumpăr Insurgent, dar m-am gândit că volumul 2 va fi de 10 ori mai bun ca primul și voi muri de nerăbdare până în toamnă când apare volumul 3. -.- Viața e grea când ai engleza de baltă. :)))) Veronica a reușit să cucerească, prin cărțile ei, inimile a milioane de oameni. Dacă încă n-ați citit-o, trebuie să o faceți, vă v-a captiva, vă v-a cuceri și sigur se v-a aflat în TOP 10 al cărților preferate.

Eu mulțumesc librăriei online Libris pentru că mi-a oferit șansa  să citesc această carte, pe site-ul lor puteți găsi și alte titluri la prețuri mici.

5 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Divergent de Veronica Roth&8221;