Recenzie ~ Carrie de Stephen King

Imagine

Descriere: Anul 1979, Carrie White este o adolescentă de şaptesprezece ani care încearcă să se integreze însă colegii ei de la şcoală întotdeauna o batjocoresc şi râd de ea.
După o întamplare la duşuri, ea manifesta nişte puteri telekinezice iar acest lucru o transformă complet, poate să mişte, să incendieze orice doar cu puterea minţii.
Maltratată de mama ei fanatica de religie, deoarece o consideră fiind fiica diavolului, Carrie sufera atât sufleteşte cât şi trupeşte batjocorile si loviturile.
După ce este invitată la bal de băiatul de care-i place, Carrie crede că în sfârşit o vor accepta, însa întamplările de la bal o transforma într-un demon al răzbunării, însângerată şi rănită, ea cauta razbunare şi într-un final lucurile duc la o serie de întâmplări care va transforma orăşelul Chamberlaine într-un oraş fantomă.

Recenzie: Îmi doream de mult timp să citesc o carte scrisă de faimosul autor Stephen King, iar când am văzut această carte la prețul 10 lei, nu m-am putut abține. Recunosc că am amânat-o timp de o lună pentru că mă ocupam de alte cărți, dar când mi-a picat fisa pe ea, am ajuns să stau din nou o zi întreagă în casă, lipită de o carte. „Carrie” nu mi se pare a fi o carte horror *cel puțin nu la modul de a te face să-ți fie frică și de umbra ta* și realizez că autorul are mai mult potențial la acest capitol, nu degeaba este atât de renumit, dar mi-a plăcut. Este o carte diferită, la fel cum este și protagonista ei.

Imagine

Carrie este o fată marginalizată de ceilalți elevi de la școală. Ea nu a avut niciodată prieteni. Încă din copilărie a fost abuzată constant de mama ei, o fanatică a religiei. Cu toate acestea, Carrie își iubește mama. Încearcă să-ndure tot ce pățește și să-i facă pe plac. Ea ajunge să fie considerată o ciudată doar pentru că n-a primit o educație corectă și nu i s-au explicat anumite lucruri sau explicațiile date erau total greșite. Pe parcurs, adolescenta începe să realizeze faptul că e diferită și că în interiorul ei zace o putere ce începe să iasă la suprafață, anume telekinezia.

Imagine

Ceea ce m-a surprins n-a fost protagonista, deși recunosc că este un personaj foarte interesant și original, ci felul cum autorul a reușit să surprindă răutatea oamenilor atunci când descoperă că cineva nu e la fel ca ei și instinctul lor de turmă.

Cartea este scrisă sub forma unui studiu asupra „fenomenului Carrie”, adică este plină de articole din ziar, interviuri și declarații ale martorilor, ceea ce îi conferă un ritm alert acțiunii și-l face pe cititor să intre mai bine în poveste, făcând ca totul să pară real. Cât despre final, este pe măsură, pe mine m-a făcut să fiu tristă și fericită în același timp.

 

6 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Carrie de Stephen King&8221;

  1. Frumoasă recenzie. Şi sunt fericită că am găsit pe cineva căruia să-i placă Carrie. Nu ştiu de ce, dar mulţi nu agreează cartea asta….

    1. Probabil majoritatea se asteptau la ceva cu adevarat horror si au fost dezamagiti, eu am citit-o pur si simplu, fara sa ma gandesc la genul din care face parte. 🙂

  2. Of, Carrie… Pe mine m-a cam dezamăgit, pur și simplu nu am putut să-mi scot din minte gândurile personajelor care mi s-au părut prost scrise. Dar îți recomand cu căldură Cimitirul animalelor, nici asta nu e deosebit de horror, însă e mai bine scrisă și fascinantă după ce treci de primele 50 de pagini.

    1. Am auzit de ea, ma gandesc sa o cumpar, ori aceasta ori Christine. Cat despre Carrie, recunosc ca autorul putea sa lucreze mai mult la ea, sper ca s-a intamplat asta la celelalte carti.

Lasă un răspuns

