Recenzie ~ Spulberă-mă de Tahereh Mafi

Imagine

Descriere : Suntem intr-o lume care se destrama, stapanita de foamete si violenta. Bolile distrug populatia, nu mai exista pasari care sa zboare, iar norii arata ciudat. Restauratia, factiunea politica menita a salva o lume muribunda, dar care, imbatata de putere, a devenit despotica, domina vietile si gandurile tuturor. Ecosistemul  a fost distrus de abuzurile oamenilor, iar unul dintre rezultate este aparitia unor persoane cu abilitati ciudate. Printre ele se numara si Juliette, a carei atingere e fatala. Nimeni nu stie de ce e asa, dar Restauratia a gasit solutia – dupa saptesprezece ani in care a fost ostracizata de parinti, colegi de scoala si intreaga comunitate, Juliette este inchisa intr-o celula, caci atata vreme cat nu poate sa faca rau, nimanui nu-i pasa de ea.

Timp de 264 de zile, Juliette sta singura intre patru pereti, in 13 metri patrati de spatiu. Insa lumea incepe in sfarsit sa se razvrateasca, iar conducatorii s-au razgandit: poate ca ceea ce pare a fi blestemul lui Juliette ar putea fi folosit cumva, poate ca este exact arma de care au ei nevoie acum. Iar Juliette, dupa cele 6.336 de ore petrecute in singuratate, trebuie sa aleaga: sa fie pionul lor sau sa lupte impotriva lor.

Recenzie: Îmi place această carte.  Iubesc această carte.

A devenit una dintre cărțile mele preferate. Este uimitoare. Autoarea are un stil aparte și-ți transmite emoțiile prin fiecare cuvânt scris de ea, iar lumea creată este atât de bine descrisă încât te prinde în întregime și te lasă captiv în ea până la ultima pagină.

Personajele sunt foarte frumos conturate. Juliette este o fată ce a făcut cunoștință cu suferința încă de când era mică. Ceilalți oameni, chiar și părinții ei, o priveau cu teamă și groază pentru că atingerea ei era, și încă este, fatală. N-a știut ce este dragostea, dar înăuntrul ei a existat mereu o urmă de speranță și, datorită ei, a fost capabilă să lupte în continuare și să-și urmeze propriul scop: să simtă iubirea. Pe parcursul cărții m-am contopit cu personajul principal, ajungând să simt fiecare sentiment de-al ei: groază, teamă, siguranță, ură, dezgustare. Cât despre cei 2 băieți, Adam și Warner, sunt incredibili. Adam, băiatul blând și protector ce-și arată afecțiunea față de Juliette, iar Warner, băiatul nemilos, ce ucide cu sânge rece și își ține sentimentele ascunse, dorind să fie văzut ca răul întruchipat.

“Tu ești pasărea mea, ii spun. Tu ești pasărea mea și mă vei ajuta să zbor de aici”

Deci vă recomand cartea. N-aveți cum să vă plictisiți de ea, suspansul se află în fiecare capitol. Eu vreau volumul 2 mai repede. 😦  Mi-am făcut în minte tot felul de scenarii despre cum continuă povestea și sunt curioasă dacă se potrivește cu ceea ce a scris autoarea, însă nu mă încumet să citesc cartea în engleză.

“Trupul mi-e o plantă carnivoră , o plantă otrăvitoare ,un pistol încărcat, cu un milion de trăgace, și e mai pregătit ca niciodată să tragă.”

2 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Spulberă-mă de Tahereh Mafi&8221;

1. Ma bucur ca ti-a placut cartea, Eu am citit primul volum acum un an parca, iar anul asta am citit resul volumelor in engleza pentru ca daca mai asteptam mult cred ca innebuneam. Primul volum e puiut in comparatie cu restul. Trebuie sa te incumeti si sa le citesti in engleza. Sunt absolut geniale.
    Ce team esti? Warner sau Adam? :o3