Recenzie ~ Hobbitul de J.R.R. Tolkien

Imagine

Descriere : Aceasta este povestea despre cum un Baggins a avut o aventura si s-a trezit ca face si zice lucruri cu totul si cu totul neasteptate…  Bilbo Baggins este un hobbit care se bucura de o viata confortabila, lipsita de mari ambitii si care arareori face drumuri mai lungi decat cele pana in camara lui. Viata lui calma este deranjata de aparitia vrajitorului Gandalf si a treisprezece gnomi. Acestia vor sa-l ia cu ei intr-o aventura „intr-acolo si din nou inapoi“, caci au un plan cum sa fure comoara lui Smaug, un dragon urias si extrem de periculos. Preludiu la trilogia Stapanul Inelelor, Hobbitul s-a vandut in milioane de exemplare de la publicarea sa in 1937, devenind una dintre cele mai indragite si iubite carti ale secolului XX.

Recenzie:  Prin intermediul acestei cărți, Tolkien ne introduce într-o lume total necunoscută nouă, plină de hobbiți, gnomi, goblini, elfi și tot felul de creaturi.El folosește de poeme, mituri și ghicitori pentru a da viață acestei povești, iar hărțile și desenele din ea ne ajută mai mult imaginația. În primă fază, m-a dus cu gândul la un basm, dar, pe parcurs, mi-am dat seama că e mai mult de-atât. Această carte poate fascina oameni de toate vârstele de la copii la adulți, și mulțumesc librăriei online Libris că mi-a oferit șansa să o citesc.

Prima dată facem cunoștință cu Bilbo Baggins, un hobbit ca toți ceilalți, cu o viață normală, lipsită de griji sau probleme. Însă, fără să aibă de ales, este obligat să participe la o aventură nemaivăzută și nemaiauzită, ce nu părea să se termine prea fericit. Hobbitul nostru evoluează, se maturizează, devine curajos și descoperă ce înseamnă adevărata prietenie datorită primejdiilor prin care a trecut , astfel încât Bilbo de la început și Bilbo de la sfârșit par două personaje total diferite.

Finalul este perfect. Sincer, mă așteptam la ceva gen „toată lumea trăiește fericită până la adânci bătrâneți”  și cum eu sunt o fană a finalurilor triste, n-aș fi fost prea impresionantă. Însă autorul a creat un fel de război, care a adus atât pierderi, cât și câștiguri.

Vă recomand această carte din tot sufletul și vă asigur că, de-ndată ce începeți să citiți primele pagini, o să vă pierdeți în lumea incredibilă creată de Tolkien. Eu abia aștept să pun mâna pe Stăpânul Inelelor, faimoasa serie scrisă de el. Până atunci cred că mă voi delecta și cu filmul Hobbitul, sper să nu mă dezamăgească.

 „-De ce, vai! de ce mi-oi fi parasit eu vizuina mea de hobbit, se vaita domnul Baggins, hurducanandu-se pe spinarea lui Bambur.

-De ce,vai de ce oi fi luat eu un nenorocit și amarat de hobbit intr-o cautare de comori!”

 

3 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Hobbitul de J.R.R. Tolkien&8221;

  1. am vazut filmul, nu primul ci desolation of smaug si sincer nu-mi plac povestile de genul, probabil si cartea e asemanatoare cu filmele… nu-mi plac dragonii dar ma prind unele carti de aventura… am auzit numai pareri pozitive despre acest autor deci poate o sa-i dau candva o sansa 🙂

    1. Daca nu-ti plac cartile de aventura, probabil mai mult o sa te chinui sa citesti această carte. Dar daca ajungi sa faci rost de ea, eu zic sa o incerci, poate se intampla o minune. :))

Lasă un răspuns

