Recenzie ~ Frenezia de Francesca Lia Block

Imagine

Descriere: Cand a implinit treisprezece ani, lui Liv i s-a intamplat ceva care i-a schimbat complet viata. Din acest moment, se simte pierduta…nu se mai regaseste in nimic. Singurele clipe in care este cu adevarat ea insasi sunt cele petrecute alaturi de prietenul ei, Corey, in padurea din jurul orasului in care cei doi locuiesc. Dar lucrurile continua sa se complice: in padure, Liv este urmarita de o femeie misterioasa, un grup de baieti ciudati o pandesc… si tot aici afla de blestemul ce pare ca o va bantui pentru totdeauna.

Blestemul care, cu patru ani in urma, i-a provocat Frenezia. Si care i-o poate provoca din nou, cat de curand…

Recenzie:  O carte diferită sau am citit-o eu diferit? Cred că înclin mai mult spre prima variantă,  pe tot parcursul cărții am simțit o atmosferă rece, ca și cum aș fi fost la Polul Nord și toată acțiunea se desfășura acolo . Chiar dacă autoarea descria căldura din mijlocul verii, eu simțeam tot răceala, dar, spre surprinderea mea, asta m-a ajutat să-mi placă și mai mult cartea și chiar sunt uimită de acest fel de a scrie al autoarei. E diferit.

În primul rând , autoare aduce în prim plan priatenia dintre 3 adolescenți : Liz , Corey și Pace. O prietenie destul de ciudată: Liz are o „boală” care pune stăpânire pe ea uneori, Corey e negru , iar Pace este homosexual. Ei realizează că nu vor avea niciodată ocazia să fie ei însuși în micul oraș în care trăiesc deoarece lumea te critică dacă nu ești ca ei și ești diferit. Îi critică pentru ceva ce nu pot schimba , de aceea Pace ascunde ceea ce este și se preface că este iubitul lui Liz, în timp ce Liz se poate întâlni cu adevăratul ei iubit , Corey, doar la adăpostul copacilor din pădure.

De aceea Frenezia nu este doar o carte fantasy, ci o carte care ne prezintă povești de viață și probleme pământești , elementul fantasy fiind doar un surplus adăugat cărții pentru a o face mai interesantă. Cu toate astea vreau să vă prezint și un aspect ce m-a făcut să-i scad puțin din notă: povestea lui Pace cu acel Michael. Mi-aș fi dorit să aflu mai multe despre asta deoarece l-am îndrăgit foarte mult pe Pace, în plus sunt și o fire foarte curioasă.

O recomand celor ce caută profunzimea din cărți și nu sunt atenți doar la acțiune. Eu am citit și câteva păreri negative înainte, dar asta nu m-a infruențat în niciun fel și am observat că, de-ndată ce am acceptat faptul că nu este o carte obișnuită , am devorat-o până la ultima pagină și am fost alături de Liv și am simțit toate acele sentimente. Sentimente ce se pot amplifica si să devină mult mai puternice . Ea nu trebuie să-și piardă controlul, dar este ea atât de puternică?

„M-am uitat în ochii lui Joe şi am văzut de unde veneam, durerea, dar şi frumusețea. M-am uitat în ochii lui Corey şi am văzut încotro mergeam, îngrijorarea şi emoția.”

P.S. : Iar au trecut secole de la ultima postare , ar trebui să fac ceva , poate să-mi fac un semn pe mână să-mi aduc aminte că trebuie să postez și eu , nu doar să urmăresc alte bloguri. :))

4 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Frenezia de Francesca Lia Block&8221;

1. Am aceeasi problema cu postatul si Doamne, cate idei nu imi trec seara prin cap? De acum, ma trezesc si le notez pe ceva. Asteptam recenzia ta, eram chiar curioasa. Ma bucur ca nu sunt singura care nu a pus in prim plan actiunea.

1. Eu am o pagina de idei pentru posturi, dar cand vine vorba sa scriu ceva pentru a posta, ma uit la pagina goala si ma gandesc la alte lucruri precum ce mi s-a mai intamplat, la ce materie trebuie sa ma asculte etc. :))

2. Recenzia ta este foarte reusita! Parca cititind-o, a inceput sa-mi placa si mie putin cartea. Dar, eu am citit Frenezia si mi-a displacut profund. Nu stiu, mi s-a parut o carte in care autoarea nu si-a lasat nici macar un pic din suflet 😀 Dar ma bucur ca parerile negative, ca a mea, nu ti-au influentat decizia de a citit cartea :3

1. Multumesc! Eu cred ca asta m-a facut sa-mi placa atat de mult cartea: raceala autoarei. :)) mda… suna ciudat, dar cred ca citisem prea multe carti in care la fiecare pagina exista putina drama.