Recenzie ~ Nemesis de Agatha Christie

ImagineDescriere:  Lui Jane Marple nu-i vine sa-si creada ochilor atunci cand citeste scrisoarea care ii fusese adresata de recent decedatul domn Rafiel o cunostinta pe care o intalnise fugar in calatoria din Caraibe. Si totusi, acesta ii lasase instructiuni ca, dupa moartea lui, Miss Marple sa investigheze o infractiune. Singura problema este ca a omis sa-i spuna cine era implicat si cand anume fusese comisa fapta lucru care o nedumereste pe Miss Marple, dar ii starneste si curiozitatea. Curand insa, Jane Marple trebuie sa se confrunte cu cea mai violenta dintre infractiuni crima, caci, se pare, cineva este foarte interesat ca trecutul sa ramana ingropat pentru totdeauna…

Recenzie:   În primul rând vreau să le mulțumesc celor de la librăria online Libris pentru că mi-au oferit șansa de a citi această carte. Libris este o librărie unde puteți găsi multe cărți online interesante .

Această carte, Nemesis, are o oarecare legătură cu „Misterul din Caraibe” , dar nu este necesar să citiți aceste 2 cărți în ordine. Eu am citit doar Nemesis și am înțeles-o fără nicio ploblemă, doar m-a făcut puțin curioasă și sper să citesc și Misterul din Caraibe cândva.  Ceea ce leagă aceste două cărți este numele unuia dintre personaje : domnul Rafiel . El , înainte de a muri, îi dă lui Miss Marple o misiune. Miss Marple este trimisă în această misiune care la început pare imposibilă. Niciun cadavru. Nicio crimă. Niciun loc al crimei.Niciun cirminal. Tot ce are este un bilet pentru o excursie oferită și plătită de domnul Rafiel. Ea se lasă pe mâna lui și speră că i se vor oferi mai multe detalii despre ceea ce are de făcut pe parcurs. Asta se și întâmplă, iar ceea ce descoperă este de-a dreptul îngrozitor .

Titlul și comparația lui Miss Maple cu o anumită Nemesis , m-au făcut curioasă. Am căutat detalii despre cine era această Nemesis și wikipedia mi-a oferit răspunsul :

Nemesis era, în mitologia greacă, zeița răzbunării care pedepsește crimele, conservând și supraveghind ordinea și echilibrul în univers sub raportul moral, prin cântărirea riguroasă fericirii și nenorocirii umane.”

Asta da comparație și într-un fel chiar este adevărată. Miss Marple, bătrânica liniștită din St.Mary Mead , fascinată de grădinăit și croșetat, de-ndată ce dă peste o crimă se transformă într-o leoaică ce sfășie răul în căutarea dreptății și a adevărului. La început îmi era greu să cred că va reuși să supreviețuiasca până la sfărșitul cărții, ce să mai spun de rezolvarea cazului. Ei bine , chiar s-a descurcat, iar de data asta și eu m-am descurcat destul de bine: Mi-am dat seama cine este criminalul ! Poate m-a ajutat și faptul că această crimă n-a fost atât de bine gândită ca cea din „Crima din Orient Express” :)) Însă tot mă simt mândră și cred că o să fac o obsesie pentru Agatha Christie și cărțile ei.

Nu vreau să pălăvrăgesc prea mult și să vă plictisesc așa că închei prin a vă recomanda această carte, sper să vă placă cel puțin la fel de mult cât mi-a plăcut mie. 🙂

2 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Nemesis de Agatha Christie&8221;