Recenzie ~ Morţi până la apus ( Vampirii Sudului #1 ) de Charlaine Harris

ImagineDescriere: „In acelasi timp amuzanta si introspectiva, Morti pana la apus aduce in prim-plan complicatiile foarte omenesti pe care le genereaza viata langa un vampir…”  Jean Marie Ward

Tanara telepata Sookie Stackhouse, eroina romanului si a intregii serii, locuieste in Bon Temps, un orasel aparent pasnic din Louisiana. Si tot aici, vampirul Bill face eforturi pentru a se integra in societatea oamenilor si a fi acceptat de localnici. Din momentul in care Bill se indragosteste de Sookie, actiunea incepe sa se deruleze alert si nimic nu poate sta in calea celor doi.Charlaine Harris ne surprinde printr-o abordare cu totul originala a lumii fascinante a creaturilor noptii, precum si a relatiei acestora cu oamenii, care reusesc, mai mult sau mai putin, sa ii accepte sa traiasca alaturi. Succesul cartii se datoreaza atat stilului cuceritor al autoarei, cat si valorii autentice pe care aceasta stie sa o imprime scrisului sau.

Un autor de un rar talent.” Publishers Weekly

Recenzie: Probabil majoritatea ştiţi căte ceva despre această serie sau de serialul True Blood . Mi-am cumpărat această carte acum ceva timp, am dat de primele 2 volume şi pe revista Bravo 11 lei , deci nu m-am putut abţine , mai ales că văzusem câteva episoade din serial şi mă aşteptam ca seria să fie cel puţin la fel de interesantă.

În primul rănd îmi place faptul ca Charlaine iese din tiparul povestilor obişnuite cu vampiri . De data asta vampirii nu se mai ascund, toţi oamenii ştiu de existenţa lor .In timpul zilei stau prin sicriele lor , pot fi răniţi de argint
şi cei mai mulţi dintre ei beau sânge sintetic inventat de japonezi .Personajele sunt bine conturate. Sookie este mai mereu cu zâmbetul pe buze, amuzantă , curajoasă şi puternică pentru că n-a luat-o razna din cauza darului ei de a citi gândurile oamenilor, iar Bill este misterios şi se vede că ţine foarte mult la Sookie . Relaţia lor este una ciudată, de la felul cum s-au întâlnit până la discuţiile pe care le au , iar restul oamenilor din acest mic orăşel , Bon Temps, nu văd cu ochi buni relaţia dintre ei 2, dar sunt draguţi împreună .

Mi-a mai plăcut la această carte şi faptul că are puţin şi din genul poliţist : au loc tot felul de crime în care victimele sunt fete ce se culcau cu vampiri ( din această cauză este şi Sookie speriată să nu fie ea următoarea pe lista criminalului ) . Eu când am aflat cine e eram cam aşa : ” Nuuuu… de ce el? Părea atât de prietenos! ” .

        Acum, după ce am terminat-o am ajuns la concluzia că merită citită , fanii genului fantasy sigur vor da peste o poveste originală , ce nu te lasă să te plictiseşti, iar finalul te lasă fără grai.

„-Ei bine, numele meu e Sookie Stackhouse. Tu ai cumva un nume?

-Bill, mi-a raspuns el.

Inainte sa apuc sa ma controlez,realmente am cazut in fund de ras.

-Vampirul Bill! Am exclamat printre sughituri. Ma asteptam la ceva de genul Antoine , ori Basil ,ori Langford! Nicidecum Bill!”

15 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Morţi până la apus ( Vampirii Sudului #1 ) de Charlaine Harris&8221;

  1. Recunosc, pentru mine au fost suficiente doar doua episoade din True Blood ca sa stau cat mai departe de seria Vampirii Sudului 😀 Filmul mi s-a parut ingrozitor, asa ca pentru mine a stricat complet cartile, desi sunt convinsa ca sunt mult mai bune decat ce a ajuns pe ecran:)

    1. Sincer si pe mine m-au speriat primele episoade , dar am fost curioasa sa vad cine-i criminalul si asa am ajuns la sfarsitul primului sezon si chiar devenise mai ok, adica nu mai era jumatate de episod doar cu scene d-alea, mai apareau la 4-5 episoade si durau putin.

  2. Eh, eu n-am avut deloc rabdare:)) Oricum, intre timp m-am apucat de un alt serial cu vampiri, Vampire Diaries, si inca ma mai uit la el, desi s-a „diluat” mult fata de ce era la inceput…

  3. Foarte curios. Cea ce am vazut pe website-ul dvs. despre Recenzie ~ Morti pâna la apus ( Vampirii Sudului #1 ) de Charlaine Harris | Jessie’s Blog m-a surprins placut. Te felicit pentru conceperea jessiebooksworld.wordpress.com, care e un site care merita cunoscuta.

  4. O recomand din toata inima!Frumoasa recenzia spune exact cum e Sookie!Eram foarte revervata daca sa o cumpar sau nu ,dar Jessie m-ai convins .N-am volumele 1 si 2 ,dar 3 da.E foarte tare.Nu-mi placeau deloc cartile cu vampirii ,dar aceasta e geniala.Originala si cat se poate de adevarata(avand in vedere faptulul ca-i fantasy),Sookie greseste,ucide(in legitima aparare),regreta,ajuta,sufera,e rautacioasa uneori,e Delicioasa.Recomand seria Vampirii Sudului tuturor impatimitilor fantasy si numai.Mi -a schimbat parerea despre vampiri.

    1. Eu am ajuns undeva pe la volumul 6, nu știu când voi citi și restul volumelor. Mi se pare o serie relaxanta și intriganta, în același timp. Excluzând seria Academia Vampirilor, care a fost prima mea serie cu vampiri și mi-a plăcut enorm, Vampirii Sudului este probabil plăcerea mea vinovată.

Lasă un răspuns

