Recenzie ~ Cadoul de Cecelia Ahern

ImagineDescriere : Lou Suffern este un om de afaceri prosper, surmenat, aflat intr-o permanenta batalie cu secundele, imun la spiritul sarbatorilor de iarna care ii incanta pe oamenii obisnuiti din jurul lui. Se speteste muncind si nu are nici o clipa libera, neglijandu-si sotia devotata si adorabilii lor copii. Iar de cand candideaza pentru un post de conducere, de abia isi mai vede familia. Intr-o dimineata geroasa, intr-un acces de generozitate, care nu il caracteriza, Lou ii ofera o cafea lui Gabe, un om fara adapost, care se aciuase langa cladirea de birouri. Prelungind actul caritabil, il angajeaza la serviciul de curierat intern. Dar cand Gabe incepe sa se amestece in viata lui Lou, acesta regreta ca l-a ajutat. Gabe pare sa stie mai multe despre Lou decat el insusi si, culmea, Gabe reuseste in mod miraculos sa fie in doua locuri in acelasi timp. Cum soarta personala si profesionala a lui Lou se afla la rascruce, iar Craciunul se apropie, Gabe ii ofera un cadou magic, aratandu-i ambitiosului sau coleg cat este de pretios timpul. Dar oare il poate ajuta sa repare ce a stricat, inainte de a fi prea tarziu?

Recenzie : Este prima carte , scrisă de Cecelia Ahern , pe care o citesc . Când citesc , cel mai mult mă interesează acţiunea , personajele şi uneori descriereile , dar există cărţi , precum aceasta , la care mesajul şi felul în care este transmis de autoare conteză mai mult .

Lou este aiurit , şi cănd zic asta nu mă refer la un aiurit care a uitat să facă o treabă măruntă , ma refer la un aiurit ce uită aproape tot ceea ce este mai important de la zilele membrilor familiei , până la lucrurile pe care le spune . Şi asta devine uşor enervant pentru mine. Erau momente cănd îmi doream să-l scot din carte să-i dau două palme şi să-l trimit înapoi . Cum Dumnezeule să uiţi în fiecare zi de petrecerea organizată de ziua tatălui tău ? Cred că i se reaminteşte de 3 ori , şi eu învăţasem data . Ştiu că este doar un personaj din carte şi de asemenea ştiu că există posibilitatea să existe oameni care au un caracter apropiat de al lui şi în realitate . Să sperăm că n-o să mă apropii de astfel de oameni , chiar nu ştiu de ce sunt în stare dacă ne întâlnim .

Pe Gabe îl ador , încă de la început am crezut că este ceva anormal cu el . Are anumite replici geniale , pline de subînţelesuri , iar dacă stai să le analizezi în spatele lor sunt chiar şi sfaturi folositoare . De exemplu scena mea preferată . Nu o voi transcrie pentru că ar dura ceva timp şi aş face o postare kilometrică , dar o voi povesti : Lou vorbeşte la telefon cu Ruth , soţia lui , şi în acelaşi timp Gabe jonglează cu 2 portocale şi un măr . Lou îi spune lui Ruth  că nu poate ajunge la serbarea fiicei lor , iar Gabe scapă mărul , după îi spune că nu poate ajunge la cină , iar Gabe mai scapă o portocală , rămânând doar cu o portocală . Lou închide telefonul spunându-i soţei că are treabă , multe foi de semnat , întălniri cu parteneri de afaceri şi alte chestii de genu . Şi Gabe îi pune portocala pe masă .  Gabe a încercat să-i demonstreze ceva , dar cum am mai spus şi o repet Lou este prea aiurit pentru a-şi da seama de ceea ce îi transmite Gabe prin jongleria sa .

Vă voi lăsa pe voi să aflaţi dacă Lou îşi modifică comportamentul sau nu . Autoarea are un fel de a scrie foarte plăcut , personajele au caractere bine conturate şi chiar am ajuns să-mi fie drag Gabe , chiar şi Lou . Mi-a plăcut cartea şi o recomant tuturor , o carte de nota 10 la care se adaugă şi un sfărşit pe măsură.

3 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Cadoul de Cecelia Ahern&8221;

1. Eu am citit doar o carte scrisa de Cecelia Ahern, dar imi place tare mult cum scrie, te ia prin surprindere si niciodata nu se intampla asa cum te astepti.
    Pare destul de interesanta cartea aceasta si cred ca o sa mi-o iau la targul de carte (asta daca-mi mai raman bani din salariu, care este oricum rezervat pentru carti).