Recenzie ~ Elevul Dima dintr-a şaptea de Mihail Drumeş

Imagine

Fericirea e scurtă ca fulgerul care umple cerul de lumină. Dacă trăieşte mai mult, se spulberă, nu mai este ea şi trebuie să-i dăm alt nume.

Grigore Dima , fiul unui fost ministru , este obligat , de tatăl său , să plece la Craiova pentru a învăţa la o şcoală normală timp de 2 ani ( clasele a VII-a şi a VIII-a ) . El stă în gazdă la Dona Bianca  , împreună cu fiica acesteia , Lotte , şi alţi 3 adolescenţi: Nicu , Gigi şi Magotu.

Datorită unui mic accident , Dima găseşte o scrisoare adesată soţului Donei Bianca în care sunt precizate anumite date despre o insulă , încă nedescoperită , unde se spune că se află o comoară. Şcoala începe , Dima se împrieteneşte cu mulţi colegi şi le vorbeşte despre scrisoarea găsită. Împreună decid să participe la o expediţie , dar vestea se răspândeşte şi se ajunge la 1000 de participanţi . Visul le este spulberat de venirea profesorului Attila , care este un om rău şi îi tratează pe elevi ca pe nişte animale . Dima se opune acestuia şi are loc un scandal în clasă . Drept pedeapsă , Dima este dat afară din toate şcolile .Încercând să-şi facă dreptate prin greva celor 1000 de camarazi , ajunge chiar într-o închisoare. Însă povestea lui nu are cum să se termine astfel şi acum începe adevărata acţiune.

Mi-a plăcut cartea , povestea este una surprinzătoare , te face să vrei să trăieşti anii de şcoală cât mai intens posibil , dar îmi aduce aminte şi de nedreptăţile încă existente .Personajul Dima este unul foarte complex , iar autorul i-a construt un caracter de invidiat . Este curajos , cu capul pe umeri şi un adevărat apărător al dreptăţii , dar are şi defecte precum luarea deciziilor pe moment , fără a se gândi prea bine la consecinţe . Dragoste ce se naşte între Lotte şi Dima este una cu peripeţii . Pe tot parcursul cărţii am avut impresia că ea îl iubeşte mai mult pe el , face atâtea sacrificii doar să-i fie alături . Sfârşitul este emoţionant , pe mine m-a lăsat cu lacrimi în ochi .

– Ai voie , desigur , dar trebuie să ştii că într-o operă genială imperfecţiunile nu se observă decât foarte greu , pentru că sunt acoperite de perfecţiune.

4 gânduri despre &8222;Recenzie ~ Elevul Dima dintr-a şaptea de Mihail Drumeş&8221;

1. Cartile lui Drumes mi-au facut adolescenta mai frumoasa. Inca am in minte fragmente din Scrisoare de dragoste, Invitatie la vals sau Elevul dima dintr-a saptea. Toate sunt superbe. Le recomand cu drag.